کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حساسیت ویژه در بی‌خطرسازی پسماندهای کرونایی در مازندران

5 آبان 1399 ساعت 16:00

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بی‌خطرسازی پسماندهای کرونایی با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحمودعلی رکنی در ارتباط با وضعیت پسماندهای مازندران باتوجه به تداوم روزهای کرونایی در گفت‌وگو  اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بر حجم زباله‌های بیمارستانی افزوده شد که در این زمینه بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: درکنار بحث بیمارستان‌ها، بحث رصد زباله‌ها در  مطب‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه و سایر در دستور کار قرار گرفت.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: طی ماه‌های گذشته حساسیت‌ها و نظارت‌ها را در زمینه پسماندهای پزشکی در حوزه‌های غیربیمارستانی بیشتر کردیم.
رکنی با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌ها بی‌خطرسازی پسماندها را انجام می‌دهند، تصریح کرد:   در مجموع فعالیت‌های انجام شده در زمینه بی‌خطرسازی قابل قبول است.
وی با تاکید بر اینکه رصد و پایش‌ها را به‌صورت مستمر در حوزه پسماندها در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت‌ها جدی عمل می‌کنیم و هیچ تعارفی نداریم.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به وجود ۲۸ مرکز دفن زباله در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به بالا بودن سرانه تولید زباله در استان و کشور بین ۸۵۰ گرم تا یک کیلو روزانه  تاکید ما کاهش تولید زباله است که تحقق این مهم مستلزم فرهنگ‌سازی جدی است.
وی  یادآور شد: موضوع دیگر تفکیک زباله از مبدا است که در این  زمینه نیز اقدامات فرهنگی مختلف را در دستور کار داریم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 440530

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440530/حساسیت-ویژه-بی-خطرسازی-پسماندهای-کرونایی-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com