کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تظاهرات عراق| سخنگوی نخست‌وزیری: هیچ کدام از نیروها، سلاح گرم حمل نمی‌کنند

5 آبان 1399 ساعت 11:10

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به حضور نیروهای امنیتی در کنار تظاهرات‌کنندگان، اعلام کرد که نیروهای عراقی هیچ سلاح گرمی حمل نمی‌کنند.



به گزارش بلاغ، بغداد پایتخت عراق، در سالروز تظاهرات خیابانی سال گذشته که به کناره‌گیری دولت «عادل عبدالمهدی» و روی کار آمدن دولت «مصطفی الکاظمی» منجر شد، شاهد تجمع و تظاهرات مشابه بود. 
یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق (نخست‌وزیری) در کنفرانسی خبری که عصر یکشنبه برگزار شد اعلام کرد که طبق دستور نخست‌وزیر، از تظاهرات‌کنندگان حمایت می‌شود و شماری از کسانی که سلاح سرد حمل می‌کردند در فاصله چند روز به سالروز تظاهرات اکتبر بازداشت شده‌اند. 
به گزارش شبکه خبری السومریه، یحیی رسول با بیان اینکه «اجازه نمی‌دهیم کسی با امنیت تظاهرات‌کنندگان و سلامت آنان بازی کند» گفت، «برخی هستند که تلاش می‌کنند به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز،‌ بی‌احترامی کنند».
این مقام نظامی عراقی با دعوت از معترضان خیابانی به «همکاری با دستگاه‌های امنیتی» اعلام کرد که «هیچ کدام از نیروها، سلاح گرم حمل نمی‌کنند». 
یحیی رسول همچنین از کشف ۶۱ بطری کوکتل‌ملوتوف خبر داد و گفت این ابزارها برای حمله به نیروهای امنیتی آماده شده بود.
شماری از جوانان عراقی امروز یکشنبه به مناسبت اولین سالگرد اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ در میدان تحریر بغداد و سایر میدان‌های تحصن در استان‌های مختلف جمع شدند و تحت تدابیر شدید امنیتی، تظاهرات کردند.
 


کد مطلب: 440467

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440467/تظاهرات-عراق-سخنگوی-نخست-وزیری-هیچ-کدام-نیروها-سلاح-گرم-حمل-نمی-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com