تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۴۴۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با شناسایی ۱۴۲ بیمار جدید کرونایی در مازندران، آمار مبتلایان به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده است.
۰
plusresetminus
بستری 722 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران/آمار مبتلایان به کرونا نگران‌کننده شد
سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ،‌ اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: طی همین مدت تعداد ۱۳۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
 
موسوی اظهار کرد: هم اکنون ۷۲۲ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی کل استان بستری هستند که از این تعداد 170 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.
 
وی با درخواست از مردم استان مبنی بر اجتناب از برگزاری هرگونه تجمعات و مواردی از این قبیل خواستار به حداقل رساندن سفرهای درون شهری و بازدیدهای خانوادگی شد و گفت: مردم باید بدانند که با حضورشان در تجمعات خانوادگی و فامیلی می‌توانند میزان انتشار و ابتلا به بیماری را گسترش دهند.

موسوی تنها راه کنترل این وضعیت را افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط آحاد جامعه برشمرد.

وی استفاده از ماسک را یک مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گت: استفاده از ماسک، همچنان مهم‌ترین شیوه حفاظتی در برابر شیوع زنجیره‌وار کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: انتظار می رود در این وضعیت همه گیری کرونا ، همه مردم با همدلی و همکاری با دست اندرکاران بهداشت و درمان به کنترل بیماری کرونا کمک کرده و از رفت و امد های غیرضرور در شهر و سفرهای درون استانی و برون استانی پرهیز کنند.

موسوی بیان کرد: با توجه به روند صعودی امار مبتلایان و بستری شدگان کرونا ، بازدیدهای اضطراری از مراکز بهداشتی درمانی توسط مسئولین دانشگاه در سطح استان آغاز شده تا هرچه سریع‌تر، مشکلات بررسی و مرتفع شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴