تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۴۴۰۴۱۳
دکتر میترا رزاتی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره راهکارهای تغذیه ای جهت مقابله با آلودگی هوا در گفت وگو با خبرنگار بهداشت نیوز اظهار داشت: افراد جهت مصونیت و ایمنی در مقابل آلودگی هوا بهتر است که غذاهای حاوی آنتی اکسیدان طبیعی مصرف کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه میوه و سبزیجات نارنجی مانند هویج و فلفل دلمه ای رنگی سرشار از ویتامین های A، C، E هستند و آنتی اکسیدان محسوب می شوند، گفت: مصرف روزانه این مواد غذایی جهت کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: مصرف کدو حلوایی نیز در روزهایی که آلودگی هوا وجود دارد بسیار توصیه می شود چرا که این ماده غذایی، حاوی پیش ساز ویتامین A است و از سرطان ریه جلوگیری می کند همچنین مصرف انواع جوانه ها، مغزهای گیاهی، زیتون و روغن زیتون نیز به دلیل سرشار بودن از ویتامین E در روزهای آلوده جهت تقویت سیستم ایمنی در مقابله با آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه افراد دارای مشکلات ریوی و قلبی باید حتماً در طول روز در فصل پاییز و پاییز که آلودگی هوا وجود دارند از مرکبات مانند لیمو شیرین، نارنگی و پرتقال استفاده کنند گفت: این مسئله سبب پیشگیری از ابتلای آنها بیماری های ناشی از آلودگی هوا می شود.
این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: یک باور نادرست در مورد راهکارهای تغذیه ای جهت مقابله با آلودگی هوا مصرف شیر است، هرچند که استفاده از شیر و لبنیات به صورت روزانه جهت پیشگیری از پوکی استخوان بسیار حائز اهمیت است ولی اینکه به بهانه آلودگی هوا شیربخوریم امری نادرست تلقی می شود چرا که این مسئله تاثیری در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا ندارد.
وی تصریح کرد: استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و مایعات فراوان جهت کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است همچنین باید افراد از مصرف قهوه، نسکافه و چای به میزان زیاد پرهیز کنند چرا که این مواد ادرارآور هستند و می تواند سبب کم آبی بدن شود که کم آبی بدن در شرایط آلودگی هوا سبب تهدید سلامتی بدن و مضاعف شدن عوارض ناشی از آلودگی هوا می شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲