هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه شرطی کردن اقتصاد کشور و منوط کردن آن به انتخابات آمریکا توسط دولت یک خطای استراتژیک است، گفت: ‌تجربه برجام به ما نشان داد که نباید مسائل داخلی‌مان را به تصمیمات غربی‌ها گره بزنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازالهام آزاد نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به منوط کردن بهبود اقتصادی کشور به نتایج انتخابات آمریکا از سوی برخی مسئولین، گفت: شرطی کردن اقتصاد کشور از سوی دولت و مسئولان و منوط کردن بهبود آن به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک خطای استراتژیک است. 
وی افزود: تجربه برجام نشان داد که منوط کردن مسائل داخلی کشور به تصمیمات غرب کار اشتباهی است و چه نتایجی را برای ما به دنبال دارد. 
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: اینکه در آمریکا جوبایدن سر کار بیاید یا دونالد ترامپ، تنها در شیوه جنگیدن آنها با ملت ایران تفاوت خواهد داشت و نه چیز دیگری و اینکه ما فکر کنیم با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا بهبودی در وضعیت اقتصادی ما ایجاد خواهد شد، یک خامی و سطحی‌نگری است.
وی افزود: افسار گسیختگی قیمت ‌ها 80 درصد نتیجه سوءمدیریت‌هاست و 20 درصد به خاطر مسائل خارجی است و دولت با جلوگیری از واردات بی‌رویّه، مبارزه با قاچاق، رفع ناهماهنگی بین بخش‌های دولتی و نظارت صحیح بر بازار می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی موثر باشد
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: در ماجرای کرونا دیدیم که حتی کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی دیگر کشورها به ایران اعزام نمی‌شود و ما تنها با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان و بسیج ظرفیت‌های داخلی توانستیم اقداماتی را برای مقابله با این ویروس صورت دهیم.
آزاد با بیان اینکه برخی از مسئولین ما در زمین دشمن بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت مردم نباید معطل تحولات خارجی باشد  بلکه باید راهبرد و برنامه‌ریزی بر اساس پتانسیل‌های داخلی باشد و درون‌زایی صورت بگیرد و برای مقابله با تحریم‌ها و فشارهای آمریکا در حوزه‌های اقتصادی تنها باید از ظرفیت‌های داخلی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور کمک گرفت و ظرفیت‌های داخلی را در این زمینه بسیج کرد. 
وی در پایان گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی بحث ساختار بودجه است که ساختار معیوبی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر اصلاح آن تأکید داشتند و لذا یکی از ضروریات در این حوزه، اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور است که در مجلس یازدهم به دنبال اصلاح این مهم هستیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲