نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با وجود محدودیت و خفقان موجود، شیعه در دوران امام حسن عسکری(ع) حفظ و توسعه بی‌نظیری یافت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم عزاداری امام حسن عسکری(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت این مناسبت، اظهار کرد: در مقام معرفت‌شناسی ولایت اهل بیت (ع) مسئله سیره‌شناسی بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در ابعاد مختلف سیره اهل بیت(ع) سیره سیاسی آنها می‌تواند تکلیف ما را در ابعاد اجتماعی مشخص کند، ادامه داد: در سیره سیاسی اهل بیت (ع) می‌توانیم به مظلومیت آنها در مقابل موضع‌گیری دشمنان و ظالمین پی ببریم.
وی تصریح کرد: سیاست دشمنان برای اهل بیت (ع) سیاست سرکوب بود، این موضوع سبب تثبیت حقانیت اهل بیت(ع) شد، زیرا مردم متوجه مظلومیت اهل بیت(ع) شدند و مهر و علاقه بیشتری به ایشان پیدا کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع)، امکان سرکوب توسط دشمنان وجود نداشت، بیان کرد: دشمنان این بار از طریق ایجاد تفرقه میان‌ مسلمانان و اهل بیت (ع) تلاش کردند علاقه مردم را نسبت به اهل بیت(ع) را از بین ببرند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سرکوب دشمنان برای امام موسی بن جعفر (ع) نتیجه معکوس برای دشمنان داشت، خاطرنشان کرد: جمعیتی که تشییع پیکر پاک امام موسی بن جعفر (ع) رفتند حدود یک میلیون و ۵۰۰ نفر بود، شاید تعداد زیادی نباشد، اما با توجه به تعداد کم مردم در آن زمان، جمعیت زیادی محسوب می‌شد.
وی گفت: ۱۴ سال امام هفتم در زندان بودند، اما وقتی به شهادت رسیدند، تعداد زیادی از مردم برای تشییع به مراسم آمدند و نقشه دشمنان برای سرکوب اهل بیت (ع) و از بین بردن علاقه مردم به اهل بیت(ع) نتیجه معکوس داشت و دشمنان در این نقشه شکست خوردند.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: سیاست امام حسن عسگری (ع) توسعه سیاست امام هشتم(ع) بود و مردم ایشان را ابن الرضا صدا می‌زدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه کار امام هادی و امام عسگری(ع) تشکیلاتی‌سازی و آماده کردن مردم شیعه برای غیبت حضرت ولی عصر(عج) بود، افزود: مسئله نیابت را امام هادی(ع) آغاز کردند و امام حسن عسگری(ع) ادامه دادند و در بین همه ائمه معصومین(ع) جریان خفقانی که دشمنان برای امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) ایجاد کردند، شرایط سخت‌تری را به وجود آورده بود. 
وی ادامه داد: با وجود خفقان موجود و دوران سخت برای امام هادی(ع) و امام حسن عسگری (ع)، این دو امام بزرگوار توانستند شیعه را حفظ و توسعه دهند و انسجامی که شیعه در این دوران داشت، بی‌نظیر بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانستند کسی که جهان را پر از عدل و داد می‌کند و ریشه ظلم را از بین می‌برد، به دنیا می‌آید، بیان کرد: دشمنان از وجود حضرت ولی عصر(عج) می‌ترسیدند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دشمنان به هر وسیله‌ای تلاش کردند جریان عظمت امام حسن عسگری(ع) را از بین ببرند، اما نتوانستند، بنابراین تصمیم گرفتند ایشان را به شهادت برسانند، اما نتوانستند امام حسن عسگری (ع) را علنی به شهادت برسانند و ایشان را مسموم کردند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲