تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۴۰۳۸۹
نوای «الهی العفو» همزمان با شب شهادت امام یازدهم در حرم امامین عسکریین (ع) طنین‌انداز شد و زائران از خداوند رهایی از کرونا را خواستار شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع‌الاول در ۲۸ سالگی در سامرا به وسیله زهری که به دستور معتمد عباسی به ایشان خورانده شد به شهادت رسیدند و در کنار مرقد پدرشان دفن شدند. مدفن آن دو امام در سامرا به حرم امامین عسکریین (ع) مشهور است و از زیارتگاه‌های شیعیان در عراق به شمار می‌آید.

امام یازدهم شیعیان غالبا تحت کنترل شدید خلفای عباسی بودند تا جایی که ارتباط آن حضرت با شیعیان بسیار محدود و تنها به وسیله وکیلان خاص ایشان بود.

حرم حضرت امام حسن عسکری (ع) در سامرا و در محل زندگی پدرشان حضرت امام هادی (ع) است که امروزه این منطقه به عنوان حرم سامرا یا حرم امامین عسکریین (ع) شناخته می‌شود.
 
 
حرم امامین عسکریین (ع) در شب شهادت امام حسن عسکری (ع)
در ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) از شهرهای دور و نزدیک با پای پیاده یا حتی سواره به سامرا و حرم آن حضرت مشرف می‌شوند و در مسیر موکب‌ها پذیرایی از زوار به ارائه خدمات می‌پردازند.

امسال با وجود شیوع کرونا عاشقان زیارت امام حسن عسکری (ع) همچون سال‌های گذشته به سوی این آستان مشرف شدند و در شب شهادت آن حضرت، حرم مملو از جمعیت بود و زائران در کنار قرائت دسته جمعی دعای فرج، به ذکر صلوات و دعا برای رهایی از کرونا پرداختند؛ تا جایی که نوای الهی العفو در حرم امامین عسکریین (ع) طنین انداز شد.

با توجه به ممنوعیت سفر به عتبات به دلیل شیوع کرونا، همچنان بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) در این ایام در حسرت زیارت هستند و دل‌های خود را با دیدن تصاویری از عتبات روانه حرم‌ها می‌کنند. اکنون بیش از هشت ماه است که مسیر زیارت برای ایرانیان بسته شده است و کرونا مانع تشرف عاشقان اهل بیت (ع) به زیارت حرم ائمه اطهار (ع) شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲