کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید مقامات «عشق آباد» و «توکیو» بر توسعه همه جانبه روابط

4 آبان 1399 ساعت 18:10

وزیر امور خارجه ترکمنستان با «تاکاهیکو کاتسوماتا» سفیر فوق العاده و تام الاختیار ژاپن در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش بلاغ به نقل از«رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان با «تاکاهیکو کاتسوماتا» سفیر فوق العاده و تام الاختیار ژاپن در ترکمنستان که در آستانه اتمام ماموریت دیپلماتیک خود در این کشور است، دیدار و گفت وگو کرد.
در این گفتگو، با اشاره به ماهیت سازنده گفت‌وگوهای سیاسی سطح توسعه مشارکت ترکمنستان و ژاپن بسیار مثبت ارزیابی شد.
در این راستا به اهمیت سفرهای قربانقلی بردی محمداف » رئیس جمهور ترکمنستان به ژاپن که انگیزه ای برای تشدید تعامل در طیف وسیعی از همکاری است، تأکید شد.
طرفین علاقه مندی خود را برای ادامه همکاری در بستر سازمان‌های معتبر منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه سازمان ملل ابراز داشتند. ضمن اینکه نزدیکی مواضع ترکمنستان و ژاپن در مورد تعدادی از موضوعات مهم در دستور کار جهانی تأیید شد.
در این دیدار طرفین جنبه‌های توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف و همچنین گفت‌وگوهای بین پارلمانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 
مردوف از سفیر ژاپن برای کمک به تقویت همکاری‌های بین دولتی تشکر کرد.
در پایان این دیدار، سفیرکاتسوماتا از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان برای کمک در اجرای مأموریت دیپلماتیک خود تشکر کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 440388

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440388/تأکید-مقامات-عشق-آباد-توکیو-توسعه-همه-جانبه-روابط

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com