کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست از اسلام آباد برای تعیین فرستاده ویژه در کشمیر

4 آبان 1399 ساعت 17:50

پاکستان خواستار تعیین یک نماینده ویژه برای کشمیر جهت هماهنگ سازی تلاش ها برای حل و فصل مساله کشمیر شد.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این درخواست در کنفرانس اسلام آباد برای بررسی چالش‌ها، اشتباهات و پیشبرد راه ها جهت حل و فصل مناقشه کشمیر مطرح شد.
عبدالباسط، سفیر سابق پاکستان در هند گفت: برای پاکستان ضروری است که به موضع دیرین خود در خصوص کشمیر ادامه دهد.
وی ادامه داد: از آنجا که دهلی نو حاضر به تغییر موضع خود در قبال کشمیر نیست پاکستان نمی تواند با هند وارد یک تعامل دوجانبه در این خصوص شود. من به عمران خان، نخست وزیر پاکستان تاکید می‌کنم تا یک فرستاده ویژه برای کشمیر منصوب کند. کشمیری‌ها آماده انجام هرگونه فداکاری هستند، اما پاکستان باید تصمیم بگیرد که آیا عزمش به اندازه کشمیری‌ها قوی است یا خیر.
سردار مسعود خان، رئیس منطقه کشمیر آزاد نیز پروپاگاندای هند را در قبال اشغالگری کشمیر در ۲۷ اکتبر ۱۹۴۷ محکوم کرد و گفت: رهبری کشمیر در دوران سردار ابراهیم خان به جنگ آزادی کشمیر از دست نیروهای اشغالگر هند انجامید. نخستین نسل کشی کشمیری‌ها به دست نیروهای هند در جامو به زودی و پس از جدایی آن رخ داد.
شهریاد خان آفریدی، رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر نیز به اظهارات اخیر ترامپ درباره هند اشاره کرد که گفته بود، رویکرد نارندرا مودی، نخست وزیر هند در قبال کشمیر این کشور را با انزوای بین المللی مواجه می‌کند.
وی همچنین به درگیری در قره باغ نیز اشاره کرد و گفت: جنگ بین باکو و ایروان بازتاب شکست شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه درگیری‌های قلمرویی است و کشمیر نیز می‌تواند به علتی برای نبرد بین پاکستان و هند منجر شود اگر که شورای امنیت نتواند نقش خود را در حق مناقشه کشمیر ایفا کند.
 


کد مطلب: 440378

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440378/درخواست-اسلام-آباد-تعیین-فرستاده-ویژه-کشمیر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com