تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۳۷۲
یکی از مقامات شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) به نحوه چینش کرسی‌ها در دولتی که قرار است میان این گروه و دولت مستعفی (متحد ریاض) تشکیل شود، پرداخت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«منصور صالح» نائب رئیس بخش اطلاع‌رسانی «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) از سهمیه این گروه نزدیک به امارات در دولت آینده که قرار است با مشارکت دولت مستعفی یمن تشکیل شود، پرده برداشت.
بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، منصور صالح در همین زمینه گفت، سهم شورای انتقالی در دولت آینده 6 کرسی وزارتی از مجموع ۱۲ کرسی ویژه استان‌های جنوبی یمن است.
وی افزود، کرسی‌های وزارتی در جنوب به این ترتیب تقسیم خواهند شد: ۶ کرسی برای شورای انتقالی، یک کرسی برای حزب کنگره مردمی (وابسته به هادی)، ۳ کرسی برای حزب «التجمع الیمنی للاصلاح» (وابسته به هادی) و «موتمر حضرموت الجامع» و یک کرسی برای استان‌های «المهره و سقطری» در شرق یمن.

صالح ادامه داد، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن درباره دو کرسی از کرسی‌های اصلی که سهم وی نیست با شورای انتقالی به شور خواهد نشست اما چهار کرسی وزراتی سهم خود وی خواهد بود.
در پایان ماه ژوئیه، عربستان سعودی از سازوکاری جدید برای تسریع در اجرای توافق ریاض میان شورای انتقالی و دولت مستعفی و به منظور پایان دادن به درگیری‌های آنها خبر داد که شامل لغو خودمختاری شورای انتقالی، تشکیل دولت با مشارکت هر دو طرف، عقب‌نشینی نظامی از شهرها، تثبیت آتش‌بس و مأمور کردن نخست‌وزیر به تشکیل دولت ظرف سی روز بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما