کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنیه: توافق سازش به بازترسیم نقشه منطقه نمی‌انجامد/ الحوثی: سفرای فرانسه اخراج شوند

4 آبان 1399 ساعت 12:25

واکنش‌های طرف‌های مختلف به توافق سازش اخیر میان رژیم صهیونیستی و سودان و نیز توهین‌های ضد اسلامی فرانسه ادامه دارد.


به گزارش بلاغ به نقل از«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به توافق اخیر سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت، این توافق یک افراط سیاسی است که «از هم‌گسیختگی کینه‌توزانه» میان برخی سران امت را منعکس می‌کند.
بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، هنیه ضمن با اشاره به اینکه اطمینان دارد که توافق سودانی-اسرائیلی نشان دهنده اصالت ملت سودان و مواضع تاریخی آن نیست، از کسانی که در داخل سودان با این توافق مخالفت کرده‌اند، قدردانی کرد.
رئیس دفتر سیاسی حماس افزود، توافق‌ها با دشمن صهیونیستی به بازترسیم نقشه منطقه بر اساس نظر رژیم صهیونیستی نخواهد انجامید و تنها این ملت‌ها هستند که نقشه منطقه را ترسیم می‌کنند.
وی تأکید کرد: ملت ما رژیم غاصب صهیونیستی را مردود می‌داند، رژیمی که هیچ آینده‌ای برای آن در فلسطین به حساب حقوق ملت ما وجود نخواهد داشت.
هنیه در واکنش به اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره ادامه انتشار کاریکاتورهای موهن در این کشور هم گفت: ماکرون را به پایان سیاست توهین به اسلام، تحریک علیه آن و  نیز توقف تعرض به حضرت محمد (ص)  فرا می‌خوانیم.
وی از قصد حماس برای اعزام هیأتی به مصر هم پرده برداشت و گفت، این هیأت پرونده‌های مورد توجه دو طرف و نیز آشتی و وحدت ملی را بررسی خواهد کرد.
«محمد علی الحوثی»
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن یمن خواستار موضع اسلامی واحد در محکومیت توهین به پیامبران شد.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی از کشورها خواست با اعمال فشار بر سازمان ملل و شورای امنیت، قانونی در جرم‌انگاری توهین به پیامبران تصویب شود.
الحوثی توهین به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه را محکوم کرد و به نشستی اسلامی برای محکوم کردن رسمی این توهین‌ها فرا خواند.
وی همچنین پیشنهاد داد هیأت‌های دیپلماتیک از فرانسه فراخوانده شده و سفرای فرانسه از کشورهای مختلف اخراج شوند.
قاضی القضات فلسطین
«محمود الهباش» قاضی القضات فلسطین و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان، اقدام فرانسه در بازنشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز و اظهارات ضد اسلامی مقامات این کشور را محکوم کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»؛ وی گفت، توهین به پیامبران، رفتار وحشیانه‌ای است که نمی‌تواند تحت آزادی بیان و عقیده توجیه شود، این اقدام توهین به احساسات و عقاید دیگران و افراط‌گرایی نژادپرستانه است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 440356

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440356/هنیه-توافق-سازش-بازترسیم-نقشه-منطقه-نمی-انجامد-الحوثی-سفرای-فرانسه-اخراج-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com