کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعطیلی یک هفته‌ای سینماهای کرمانشاه به دلیل بیماری کرونا/ حمایتی از سینما نمی‌شود

4 آبان 1399 ساعت 11:50

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و براساس تصمیم ستاد کرونای استان سینماهای استان به مدت یک هفته تعطیل می‎شوند.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدجواد کنجوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در کرمانشاه، اظهار داشت:  باتوجه به شیوع بیماری کرونا و براساس تصمیم ستاد کرونای استان سینماهای استان تعطیل شدند.
وی ادامه داد: براساس این تصمیم از فردا، دوشنبه پنجم آبان‌ماه  سینماهای کرمانشاه به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: براساس آمار جهانی نقش سینما در انتشار ویروس کرونا تنها ۹صدم درصد و کمتر از یک درصد است.
وی افزود: تمام پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت شده و سالن‌ها علی‌رغم اعلام با نصف ظرفیت فعلی حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند.
کنجوری اضافه کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا سبب تعدیل نیرو و اختلال در پرداخت حقوق پرسنل در سینماها شده و بسیاری مجبور به ترک کار شده‌اند و ملزم هستند که در این شرایط گرانی و تورم، به سختی امرمعاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: در طول روز، حتی اگر دو سینمای کرمانشاه هر کدام پنج نفر مخاطب داشته باشند، با توجه به وجود ۵۰۰ صندلی، احتمال هیچگونه شیوع کرونا وجود ندارد چون فاصله بسیاری میان مخاطبان وجود دارد و از سوی دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، خطر خاصی متوجه مردم نیست.
وی گفت: در کشور و استان هیچگونه حمایتی از این صنف نمی‌شود و اگر اینچنین پیش برود به زودی شاهد ورشکستگی سینماها خواهیم بود.
کنجوری در پایان، افزود: به هرحال تابع تصمیمات و قوانین ستاد کرونا هستیم و ان شاءالله به زودی این ویروس منحوس ریشه کن شده و شاهد رونق سینماها باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 440333

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440333/تعطیلی-یک-هفته-ای-سینماهای-کرمانشاه-دلیل-بیماری-کرونا-حمایتی-سینما-نمی-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com