تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۴۰۳۰۴
مسئول بسیج دانشجویی مازندران مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی را تحول اسلامی خواند و گفت: دستاورد انقلاب سد و جاده نیست، بلکه تحول اسلامی است، قبل از انقلاب غیرت داشتیم ولی دیده نمی‌شد، انقلاب به ما غیرت داد.
۰
plusresetminus
دستاورد مهم انقلاب ایجاد تحول انسانی در بین ملت بود
به گزارش بلاغ، سید امیرسادات کرمی در مراسم گرامیداشت شهدای دانشجو با محوریت شهدای دانشجوی حمزه حاجی‌زاده، رضا صحرایی و رضا حاجی‌زاده در دانشکده علمی کاربردی فرهنگ و هنر آمل برگزار شد، اظهار کرد: جریان سازش از اوایل انقلاب تا امروز بوده و مدام در بزنگاه جریان دشمن همیشه افراد خودی بودند به گذاره مقاومت اعتلای نداشتند و اعتقاد داشتند هزینه های آن کمتر است و این در تاریخ معاصر و صد سال اخیر و تاریخ اسلام بارها اتفاق افتاده است.


وی با بیان اینکه برای فهم بهتر مسائل به گذشته باید مراجعه کنیم تا از تاریخ عبرت بگیریم، عنوان کرد: بازخوانی و تبیین سه برش تاریخی و جریانی نشان می دهد، کدام گزینه صلح و سازش و یا مقاومت  هزینه بیشتری دارد، بعد جنگ نهراوان سپاه امام حاضر به جنگیدن با معاویه نشد چرا که میخواستند زنده بمانند و فکر می کردند اگر بجنگند معیشت و امنیت در خطر می افتد.


مسئول بسیج دانشجویی مازندران مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی را تحول اسلامی خواند و افزود:  دستاورد  انقلاب سد و جاده نیست، بلکه تحول اسلامی است، قبل از انقلاب غیرت داشتیم ولی دیده نمی‌شد، انقلاب به ما غیرت داد.

وی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب را تنزل ندهیم و به ابادانی محدود نکنیم، در حالی که بزرگترین دستاورد ما تحول انقلابی بود که در جامعه شکل گرفت، اگر  در خارج از مرزها دشمن را نابود نکنیم، آنان در مرزها  ما را ذلیل می کنند.

سادات کرمی سومین برش تاریخی را در کربلا دانست و خاطرنشان کرد: امام تلاش میکند به اختیار با ظلم مبارزه کند و به آنان بیان کرد برای امنیت و نوامیس بجنگید تا حریمتان در امنیت باشید، اما گمان می‌کردند اگر بجنگند کشته می شوند.



عبدالرضا شیخ السلامی رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران نیز در ادامه گفت: هر لحظه زندگی شهدا برای ما درس عبرت است، شهدا از نابغه های درسی بودند، به این نتیجه رسیدند بخاطر حرمت این کشور باید بجنگند، به زندگی شان نه بگویند، والدینشان را راضی کنند و به بسیاری از هوا و هوس های زندگی نه بگویند.

وی تصریح کرد: انانی که عشق به این کشور داشتند برای ایمانشان دفاع کردند از حریم ها دفاع کردند علاوه بر اینکه خانواده شان را دوست دارد، وجود این جلسات  برای خودمان است تا ببینیم در کجا هستیم و این ها در کجا هستند.



رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران  با تاکید اینکه برگزاری یادبود شهدا ادامه را آنان باشیم، عنوان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس چقدر نیروی خارجی در حال فعالیت بودند تا این حکومت را سرنگون کنند کدام کشور قوی جهانی موافق ما بود غیر از اینکه با عشق و علاقه جنگیدند امکانات خاصی نداشتیم برخی در سنگرها کمبود غذا داشتند اما برای اولین بار نگذاشتیم وجبی را دشمنان ما تصرف کنند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ترور سردار سلیمانی فکر میکردند کار انقلاب اسلامی تمام میشود با از دست دادن شهید سلیمانی خلاء ایجاد شده ولی با یاری خدا این خلا پر  می شود،شهدا جایگاه خود را پیدا کردند این تلنگری برای ماست  تا از این جلسات درس عبرت بگیریم.


 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما