تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۳۰۰
فلسطینیان ساکن شهر رفح در جنوب نوار غزه روز شنبه در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه تجمع کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تجمع به دعوت جنبش مقاومت اسلامی حماس در میدان شهدا در رفح برگزار شد و ده‌ها نفر از جمله نمایندگان گروه‌های فلسطینی در آن حضور داشتند.
تجمع کنندگان پلاکاردهایی با عنوان "پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا (ص)" در دست داشتند.
جمعه الغول از رهبران حماس در رفح در سخنانی در حاشیه این تجمع تاکید کرد: ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) در نشریه‌های فرانسه و اظهارات امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری این کشور در اهانت به اسلام و پیامبر آن را به شدت محکوم کنیم.
ماکرون اخیرا مدعی شده بود که انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در این کشور جزو آزادی بیان محسوب می‌شود.
وی با بی‌اعتنایی نسبت به گستاخی جدید نشریه «شارلی ابدو» در انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) مدعی شد که در جایگاه قضاوت درباره این تصمیم نشریه فرانسوی در انتشار این تصاویر موهن قرار ندارد.
در پی این اظهارات، دو بانوی محجبه مسلمان در پاریس با چاقو مورد حمله قرار گرفتند اما مراجع رسمی فرانسه واکنشی به این حادثه نشان ندادند.
نشریه شارلی ابدو، در سرمقاله توهین‌آمیزی که سه‌شنبه گذشته همراه با کاریکاتورهای جنجالی‌اش منتشر کرد، نوشت، این تصاویر «متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.»
حماس اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) در فرانسه را محکوم کرد
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اظهارات رسمی و غیررسمی فرانسوی‌ها در حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) به بهانه حمایت از آزادی بیان را به شدت محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که اهانت به ادیان و پیامبران به هیچ وجه جزو آزادی بیان محسوب نمی‌شود، بلکه موجب گسترش نفرت بین انسان‌ها خواهد شد.
در این بیانیه آمده که حضرت محمد (ص) به عنوان رحمه للعالمین مبعوث شدند و در بسیاری از وصیت‌هایشان بر ضرورت بخشش، همزیستی و احترام به دیگران تاکید کرده‌اند.
جنبش حماس به شدت نسبت به پیامدهای چنین اقداماتی در فرانسه هشدار داد و تاکید کرد که این اهانت‌ها ممکن است به تنش و درگیری بین ملت‌ها و کشورها منجر شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴