نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهردر مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر عدم تبعیض در سرکشی به شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه از آغاز به کار سه حوزه جدید گازی ارم ، پازن و عسلویه غربی در جنوب فارس در آینده ای نزدیک خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس با اعضای شورای اداری شهرستان‌های یاد شده در سالن جهاد کشاورزی اسیر در روز گذشته، سید موسی موسوی بر عدم تبعیض در سرکشی به شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه تاکید کرد.
وی اظهار داشت: درخصوص حضور وسرکشی از شهرها و روستاها تفاوت و تبعیضی وجود ندارد و به یاری خداوند بزرگ به همه روستاها وشهرها سرکشی خواهد شد و انتخاب جوانان و واگذاری سکان دفاتر ارتباطات مردمی تهران، مهر، و لامرد به جوانان نیز درهمین راستا بوده است و از مردم خوب حوزه انتخابیه هم انتظار می رود ارتباطات بیشتری با این دفاتر داشته باشند.
 موسوی ضمن تاکید بر وحدت عملی هر دو شهرستان لامرد و مهر افزود: وحدت و انسجام همه مردم  برایمان مهم است، هم‌گرایی و هم افزایی داشته باشید،  چراکه واگرایی آفت و آسیب به همراه دارد، اگر با هم حرکت کنید، در راهبری و برنامه ریزی قطعا موفق خواهید شد.
نماینده مردم لامرد و مهر افزود: هراتفاقی در حوزه انتخابیه روی دهد لامرد ومهر با هم خواهند بود، نظیر کارگروه اشتغال مشترک، همایش‌های مشترک دانشگاهیان و ...
وی همچنین در خصوص طرح‌ها و پروژه های هر دو شهرستان اظهار داشت: توازن و مساوات سرلوحه کار قرار دارد و خواهش  این است که فضای منطقه  بیش از بیش سیاسی نشود، هر مسئولی زحمتی کشیده و خدماتی ارائه داده شایسته تقدیر است و مردم آگاه هستند و تشخیص خواهند داد این خدمات از کدام ناحیه و پیگیری از سمت چه کسانی بوده است.در همین رابطه با پیگیری ها و رایزنی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه و مساعدت مسئولین مربوطه مبلغ صد میلیارد تومن بودجه به شهرستانهای لامرد ومهر اختصاص داده شد که پیشنهاد می‌شود در طرح های اولویت‌دار نظیر رفع مشکل آب شهر و روستاها هزینه شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس  خاطر نشان کرد: در مورد طرح آلایندگی ،بعد از ورود به مجلس متاسفانه متوجه شدیم هیچ مصوبه و صورتجلسه ای در ارتباط با لامرد و مهر وجود ندارد. درعین حال بحث آلایندگی بحث مهمی است و علی‌رغم مخالفت نماینده کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس، ما به پیگیری ها و تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.
موسوی درباره بحث اشتغال نیز ضمن اظهار امیدواری نسبت به جذب و به‌کارگیری تعدادی از جوانان منطقه در آینده ای نزدیک در صنایع گازی ، پالایشگاه اتان ، پالایشگاه پارسیان وصنایع آلومینیوم جنوب افزود: با تغییری که در مدیریت زاگرس جنوبی  و پالایشگاه پارسیان صورت خواهد گرفت وجایگزینی مدیران همراه ، مقتدر ، توانمند و فنی شاهد به کار گیری تعداد بیشتری از بچه ها ونیروهای بومی خواهیم بود.
موسوی در ادامه به سایر روش‌های دیگر اشتغال در منطقه اشاره کرد و خواستار ارائه طرح‌های متناسب با شرایط بومی منطقه نظیر پرورش شتر، کشت نخیلات و تولید خرمای پیارم و مجول و سایر گونه‌های پر درآمد شد.
وی در این باره بیان کرد:کسانی که اینگونه  طرح‌های اشتغال را ارائه دهند مورد حمایت قرار خواهند گرفت  و از سویی توجه به فعالیت‌های خرد وخانگی به‌ویژه برای بانوان در دستور کار است.
در ادامه این نشست، موسوی به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در همین مدت کم، تامین کادر پزشکی متخصص برای هر سه بیمارستان مهر، لامرد و اشکنان پیگیری شد و با تهیه و  پرداخت مبلغ  چهار میلیارد تومان بدهی ومطالبات پزشکان، انگیزه بیشتری برای آنان جهت ماندن در لامرد و مهر به‌وجود آمد و اکنون وضعیت به گونه ای است که بیمارستان مهر را که سال‌ها شبیه یک درمانگاه کوچک بود فعال شده و در حال حاضر پزشکان بیهوشی، داخلی، اطفال و زنان به صورت ثابت در این بیمارستان مشغول به خدمت هستند.
وی در ادامه با اشاره به شروع طرح و پروژه ایجاد شهرک جدید تابناک افزود: شهر جدید ۵۴ هزار نفری تابناک لامرد، اتفاق مهمی در منطقه است و منجر به حرکت مشاغل و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به‌ویژه در زمینه مسکن و ساخت وساز خواهد شد.
نماینده لامرد و مهر در آخرین بخش از سخنانش اظهار داشت: حوزه‌های گازی فعلی در منطقه به اصطلاح فشارشان پایین افتاده و نیاز به توسعه میادین دیگر و ایجاد چاه‌های جدید است در این راستا  آغاز به کار سه حوزه جدید گازی ارم، پازن و عسلویه غربی در آینده ای نزدیک با حفر چاه‌های جدید کیفیت تولید گاز در جنوب استان فارس را بالا خواهد برد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر نوید بخش دیگری به مردم شهرستان‌های لامرد و مهر داد وعنوان کرد: طی هفته‌های آتی هیئتی از وزارت نفت جهت مکان‌یابی و جانمایی ایستگاه‌های جدید تقویت فشار گاز به لامرد و مهر عزیمت و پس از انجام جانمای،ی این سه طرح نیز شروع به کار خواهد کرد که ظرف مدت سه سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: هزار نفر در این طرحی که به اعتبار ده هزار میلیارد تومانی نیاز دارد به کار گرفته خواهند شد. همچنین پیگیری‌های لازم در مورد تکمیل بیمارستان گله دار و رفع مشکل آب شهرها و روستاهای منطقه با جدیت در حال پیگیری است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴