مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: به دنبال برگزاری مراسم تجلیل از استاد حسن مرادانه نقاش پر توان اردبیلی هستیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمد سیمزاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در اردبیل اظهار کرد: استاد حسن مردانه از هنرمندان تراز اول استان و کشور در رشته نقاشی است که از همان دوران کودکی نقاشی را با عشق و علاقه شروع کرده و حقیقتاً می‌تواند الگویی برای تمام هنرمندان و هنر دوستان باشد.
وی افزود: در کمتر کسی می توان این‌چنین تجمیع تخصص و تعهد را مشاهده کرد، هنرمندی که به لحاظ تخصص دارای درجه عالی باشد و از نظر تعهد هم در حد اعلا باشد کم نظیر است.
 
حسن مردانه کمال الملک زمان ما است
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: مردانه بی آنکه استادی رسمی داشته  و امکانات خاصی در اختیار وی قرار گیرد به قله هنرهای تجسمی رسید و بی‌تردید می‌توان او را به عنوان کمال الملک زمان فعلی نامید.
سیمزاری یادآور شد: استاد مردانه در سال ۱۳۴۱ به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش شد و از طریق معلمی امرار معاش کرده است.

 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل به نقل از استاد مردانه این‌چنین تصریح کرد: «در قبل از انقلاب اغلب هنرمندان بدون استاد و راهنما با ذوق و استعداد ذاتی به عرصه هنر وارد می‌شدند و امروز به برکت انقلاب اسلامی مدارس و دانشکده‌های هنر ایجاد شده است، این در حالی است ما در زمانی هنر خود را به تکامل رساندیم که حتی برق و امکانات روشنایی نیز نبود.»
وی تاکید کرد: استاد مردانه به معنای واقعی دود چراغ خورده و به قله هنر رسیده است، وی یک مرفه بی درد نیست، وی از سر سیری و به‌خاطر تفریح و تنوع سراغ هنر نرفته است و ارزش این نوع هنر و هنرمندی مضاعف است.
سیمزاری ادامه داد: نبوغ خاصی لازم است که انسان بدون بهره از استاد و بدون امکانات بتواند توانایی خود را کشف کرده و آن‌را شکوفا کند.
بیشتر هنرنمایی‌های استاد مردانه در زمینه انقلاب است
وی گفت: اعتقاد قوی و محکم استاد به مکتب اسلام و تعهد ویژه اش نسبت به انقلاب باعث شده که وی بیشتر هنر خود را در مسیر اسلام و انقلاب بکار گیرد.
سیمزاری اذعان کرد: استاد مردانه مجموعه نفیسی از پرتره علمای استان اردبیل و همچنین مجموعه‌ای از پرتره علمای شهید را کار کرده که واقعا کم نظیر است.
عدم وجود شناخت کافی از استاد مردانه در جامعه جای تاسف دارد
وی ضمن ابراز تاسف از عدم وجود شناخت کافی نسب به مشاهیر و نخبگان در جامعه بیان کرد: استاد مردانه را هنرمندان به خوبی می‌شناسند اما متاسفانه مسؤولان فرهنگی استان اردبیل در معرفی این هنرمند بزرگ به بدنه جامعه و عامه مردم زیاد موفق نبوده‌اند.
مصوبه‌ای که ۵ سال به دست فراموشی سپرده شد
سیمزاری تاکید کرد: در سال ۹۴ یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان تجلیل از استاد حسن مردانه بود، اما بنا به دلایل نامشخص، این تجلیل انجام نشد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل به برگزاری مراسم تجلیل از استاد مردانه اشاره کرد و گفت: حق این استاد، برگزاری یک مراسم باشکوه و بزرگ است که مهمانان ملی و جهانی نیز در آن حضور داشته باشند اما متاسفانه دوران شیوع ویروس کرونا این اجازه را نمی‌دهد.
سیمزاری گفت: برای برگزاری مراسم تجلیل از استاد مردانه یک گروه کارشناسی مشخص می‌شود تا جوانب برگزاری برنامه تجلیل را بررسی کنند تا بتوانیم شاهد برگزاری این برنامه با رعایت تمام جوانب و پروتکل‌های بهداشتی باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما