تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۴۰۲۲۲
تحقق هدف مهم «جهش تولید» به پیش‌زمینه‌هایی گره خورده که شاید یکی از مهم‌ترین آنها، توجه به زیرساخت‌های اساسی تحقق این پیام نظیر توسعه صنعت برق باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«رضا اردکانیان»، وزیر نیرو چندی است که از اجرای طرحی با عنوان «برق امید» با پیگیری این وزارتخانه خبر می‌دهد و بنا به آنچه تا امروز گفته شده، اساس این طرح بر اصلاح الگوی مصرف مشترکان و البته به‌کارگیری اهرم‌های تشویقی جهت رسیدن به این هدف استوار است.
طرح برق امید در حالی مطرح می‌شود که بی‌تردید، امروز تولید برق پایدار و رساندن آن به دست مشترکان، صرفه‌جویی در مصرف، حمایت از برنامه‌های حفاظت از محیط‌زیست و در نهایت امر، تحقق اهداف و برنامه‌های رونق و «جهش تولید»، ضرورت روز کشور محسوب می‌شود و البته صنعت مولد و بزرگ برق در همه این بخش‌ها دارای نقش‌های غیرقابل انکاری است.
طرح برق امید که اجرای آن به تصویب هیأت وزیران نیز رسیده و قرار است به مرحله اجرا درآید، طیف قابل‌توجهی از مشترکان را زیرپوشش قرار می‌دهد و از سوی دیگر، عاملی برای تشویق انگیزه‌ها جهت کاهش مصرف برق در بخش‌های مختلف خواهد بود.
بنا به طرح اولیه ارائه‌شده، ۳۰۰ هزار مشترک از حدود یک میلیون مشترک خانگی که در زمره مشترکان «کم‌مصرف» قرار دارند، شاهد قبوض برق با تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند بود؛ به عبارت دیگر، ۳۰ درصد مشترکان برق خانگی تشویق شده و هیچ بهایی بابت مصرف برق نمی‌پردازند تا همچنان به این رویه مصرف مناسب خود ادامه دهند.
در صورتی که بخش دوم مشترکان مورد هدف این طرح که نام «خوش‌مصرف» روی آنها گذاشته شده، عزم خود را برای کاهش مصرف به میزان مورد انتظار جزم کرده و به جمع ۳۰ درصدی فعلی مشترکان کم‌مصرف بپیوندند، فرصت قابل‌توجهی برای تقویت بخش صادرات انرژی و سایر حوزه‌های مولد متأثر از برق فراهم خواهد شد که این ضرورت امروز کشور و هدفی غایی در سال جهش تولید است.
تحقق هدف مهم جهش تولید که خواست مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری است، به پیش‌زمینه‌هایی گره خورده که شاید یکی از مهم‌ترین آنها، توجه به زیرساخت‌های اساسی تحقق این پیام، نظیر توسعه صنعت برق و استفاده بهینه از توان موجود در این حوزه باشد.
اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف در زمینه انرژی به‌ویژه برق و راهبری مصرف مشترکان خانگی می‌تواند توان عملیاتی موجود را در اجرای منویات رهبری در حوزه جهش تولید نیز فراهم ساخته و مجالی برای توجه به امر مهم «مدیریت تقاضا» نیز به دست دهد.
به هر تقدیر، انتظار می‌رود مردم فرهنگ‌دوست استان سمنان شرایطی را فراهم آورند تا طرح برق امید بتواند به‌خوبی به اهداف ترسیم‌شده در این حوزه دست یابد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴