تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۲۱۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکافی بودن اقدامات پشتیبانی در مرزهای کشور گفت: با تلاش نیروهای مرزبانی امنیت خوبی در مرزهای کشور برقرار است ولی مقدار اقدامات پشتیبانی در مرزبانی کافی نبوده و یکی از محورهای در حال پیگیری کمیسیون امنیت ملی هوشمند سازی امنیت در مرزهای است‌.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسید علی آقازاده امروز در جمع خبرنگاران بیان اینکه مرزی بودن استان گیلان یک ظرفیت بسیار خوب برای این استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های مرزی کشور بوده و با کشورهای آسیای میانه، قفقاز و اروپای شرقی مرزهای دریایی و زمینی دارد که این امر منجر به رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در گیلان می‌شود.
وی با اشاره به برنامه مجلس شورای اسلامی در خصوص بومی‌نگری در بازارچه‌های مرزی کشور گفت: یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری نیاز به امنیت شغلی در بحث ترانزیت و بازارچه‌های مرزی دارد که بحث امنیت در استان گیلان برقرار بوده و مجلس شورای اسلامی در خصوص بومی‌نگری در مرزهای استان و کشور علیرغم وجود قوانین برنامه ویژه‌ای دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در ترانزیت و بازارچه‌های مرزی استان امنیت بسیار خوبی حاکم است، تصریح کرد: مجلس در خصوص امنیت در مناطق اقتصادی و ترانزیت قوانین بسیار خوبی وجود داشته و با تلاش‌های نیروی انتظامی امنیت خوبی در مرزهای استان گیلان برقرار بوده و این امر منجر به توسعه اقتصاد پایدار در استان شده است.
آقازاده با تأکید بر لزوم توجه به کریدورهای شمال به جنوب در استان گیلان افزود: با توجه به  بسترهای جغرافیایی، اقتصادی و گردشگری در استان قوانینی خوبی در خصوص افزایش صادرات و ایجاد امنیت وجود دارد لذا ترانزیت کالا در این استان از طریق کریدور شمال به جنوب به‌درستی و به‌خوبی انجام شود.
وی یکی از الزامات ایجاد اقتصادیِ پایدار در استان را توسعه زیرساخت‌های لازم در استان دانست و بیان کرد: استان گیلان با کشورهای آسیای میانه، اروپای شرقی‌ و قفقاز در ارتباط بوده و در حوزه صادرات ترانزیتی محدودیتی وجود ندارد ولی لازمه رشد اقتصادی پایدار استان توسعه زیرساخت‌های ازجمله صنایع تبدیلی، تکمیل خطوط راه‌آهن، افزایش سردخانه و انبارداری و توسعه منطقه آزاد است.
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در کاهش سرقت کشور گفت: رمز ماندگاری و‌ برقراری امنیت رعایت پایدار قانون است،  لذا باید با فرهنگ‌سازی، آشنایی مردم با قوانین و استفاده از هنرمندان به کاهش سرقت در کشور کمک کرد.
آقازاده اقدامات پشتیبانی در مرزهای کشور و استان را کافی ندانست و تصریح کرد: با تلاش نیروهای مرزبانی امنیت خوبی در مرزهای کشور برقرار است ولی مقدار اقدامات پشتیبانی در مرزبانی کافی نبوده و یکی از محورهای در حال پیگیری کمیسیون امنیت ملی هوشمند سازی امنیت در مرزهای است‌.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم