تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۴۰۲۱۴
شهید سعید رضایى در وصیت‌نامه خود آورده است: گریستن بر شهید، گریستنى روحانى و آسمانى است و این گریه ذلت و حزن و اندوه نیست بلکه اشک شور و شوق و عشق است و راستى که هیچ عمل صالحى برتر و ارزنده‌تر از شهادت نیست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.
می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».
تبرک لحظاتمان با شهید سعید رضایی:
بسم الله الرحمن الرحیم
و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
گمان مبرید کسانى که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزى می‌برند.
شهادت چه زیبا و پرمعناست و جهانى از شور و شوق و ایثار در این کلمه جذاب نهفته است، می‌دانید شهید کیست شهید آن انسان برترى است که براى عشق و ایمان به خداوند و زنده کردن ارزش‌هاى والاى انسانى جان عزیزش را ایثار می‌کند.
جهان ماده و مادیات براى روح بزرگ شهید تنگ و کوچک است، شهید با فداکار‌ها و دلاوری‌هایش خود را از قفس رها کرده و به جهان وسیع و نورانى آخرت پرواز مى‌کند و زنده، پیروز و جاوید در بالاترین  مقام‌هاى یک انسان در بهشت نزد پروردگار و آفریننده‌اش روزى مى‌خورد.
شنیدن نام شهید، فداکاری‌هاى شهید، از جان‌گذشتگی‌هاى شهید و شنیدن شرح خدمات او به خلق خدا چه درس آموز است و زیارت قبر شهید و شنیدن و خواندن وصیتنامه شهید چه شورانگیز است؛ مشاهده آثار شهید در جان انسان‌هاى بیدار غوغا به پا می‌کند و یاد شهید دل‌هاى آگاه را به تپش می‌‌اندازد حتى گریستن بر شهید گریستنى روحانى و آسمانى است. گریه ذلت و حزن و اندوه نیست بلکه اشک شور و شوق و عشق است و راستى که هیچ عمل صالحى برتر و ارزنده‌تر از شهادت نیست.
شکر خداى را که توفیق یافتم در راه مبارزه حق علیه باطل شرکت کنم و آنچه را که دارم در طبق اخلاص نهاده تقدیم ایزد منان کنم و آنچه حسین و یارانش و تمام رزمندگان صدر اسلام پروانه وار دور آن می‌گشتند من هم آن را بازیابم (یعنى شهادت).
هیچ قطره‌اى در مقیاس حقیقت در نزد خدا از قطره خونى که در راه خدا ریخته شود بهتر نیست و من مى‌خواهم با این قطره خون به معشوقم برسم که خداست.
عزیزان نه مرگ آنقدر ترسناک است و نه زندگى آنقدر شیرین که انسان شرف خود را به خاطر بودن در این دنیا بفروشد. در پایان از کلیه برادران می‌خواهم که سلاح شهدا را بر زمین نگذارید.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲