تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۴۰۱۹۹
معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران گفت: 5 پژوهشکده‌ بومی به عنوان قطب فناوری المان‌های فضایی را توسعه داده و به طراحی و ساخت محصولات مورد استفاده در ماهواره‌ها می‌پردازند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعلی جعفرصالحی معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهش‌های فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه ۱۹۰ طرح پژوهشی در کشور با مشارکت ۲۰ دانشگاه در حال انجام است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی پژوهشگاه ایران استفاده از نخبگان، فرهیختگان و دانشمندان داخلی است که در واقع آنها به عنوان تکمیل کننده طرح‌ها و پروژه‌های علمی و عملیاتی از پازل علمی کشور فعالیت می‌کنند.
*  طراحی و ساخت زیر سامانه و المان‌های فضایی با تشکیل شبکه ای از نخبگان دانشگاهی
وی افزود: در حال حاضر برای طراحی و ساخت زیر سامانه و المان‌های فضایی مورد استفاده در ماهواره‌ها ما یک شبکه بزرگ در قالب همکار تشکیل داده‌ایم که این شبکه متشکل از دانشجویان، نخبگان، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان است که مسیر حرکت آنها با مدیریت تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی زیر نظر پژوهشگاه فضایی ایران در قالب یک شبکه فعالیت می‌کنند.
*  وظیفه سه پژوهشکده توسعه المان‌های فضایی و دو پژوهشکده دیگرطراحی و ساخت محصولات مورد کاربرد در ماهواره‌های ایرانی است
جعفرصالحی تصریح کرد: در حال حاضر پژوهشکده فضایی ایران دارای ۵ پژوهشکده به عنوان قطب فناوری است که وظیفه سه پژوهشکده توسعه المان‌های فضایی است و دو پژوهشکده دیگر نیز به صورت سیستمی فعالیت می‌کند و وظیفه طراحی و ساخت محصولات مورد کاربرد در ماهواره‌های ایرانی را دارند. در واقع باید بگویم هر کدام از آنها بر اساس تکالیف و ماموریتی که دنبال می‌کنند در قالب یک شبکه دانشگاهی در مسیر توسعه علم و فناوری و رسیدن به نقطه مطلوب در حال حرکت هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴