تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۴۴۰۱۶۲
خطیب جمعه ساری گفت: دفاع مقدس و دفاع حرم موضوعاتی است که دشمنان قصد تحریف آن را دارند، تحریف یک خطر جدی است، در این روزها که دشمن در کنار هجمه فرهنگی و اعتقادی تمام توان خودش را روی فشار اقتصادی گذاشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری، در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری با اشاره به سالروز امامت امام زمان (عج) در این هفته اظهار کرد: خوشحالیم و این روز را گرامی می‌داریم، چهارم آبان یادآور حادثه به‌فرمان امام راحل در مقابل لایحه ننگین کاپیتولاسیون و پنج‌شنبه پیش رو هم آغاز هفته وحدت است.
وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: از زحمات سربازان حوزه امنیت تشکر می‌کنیم، به‌خصوص اینکه در مراسم تشییع پنج شهید بازگشته از خان‌طومان در حفظ نظم اجتماعی و تامین امنیت زحمات فراوانی کشیدند.
محمدی‌لائینی با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، دشمنان انقلاب با انگیزه‌ای قوی تحریف و دروغ‌پردازی درباره گذشته و حتی زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همه ابزارها برای آن بهره می‌گیرند.
خطیب جمعه ساری ادامه داد: از دشمنان فکر و عقیده حقیقت را نمی‌توان شنید، از نکاتی که رهبری دغدغه دارند همین مسئله تحریف است و اینکه حوادث انقلاب را دست‌هایی می‌خواهند تحریف کنند.
این مسؤول بیان کرد: دفاع مقدس و دفاع حرم موضوعاتی است که دشمنان قصد تحریف آن را دارند، تحریف یک خطر جدی است، در این روزها که دشمن در کنار هجمه فرهنگی و اعتقادی تمام توان خودش را روی فشار اقتصادی گذاشته است.
وی عنوان کرد: عدم نظارت در حوزه نرخ و قیمت‌ها دل‌نگرانی مردم است این فشارها خواسته دشمن است، در این شرایط می‌بینم از روی نادانی یا بی‌بصیرتی حرفهای زده می‌شود که مصداق همان تحریف است.
محمدی‌لائینی گفت: شخصی به‌نام سید کمال حیدری در فضای مجازی آمده علمای شیعه را تحریف کرده و می‌گوید اینها غیر از خودشان همه مسلمانان را کافر می‌دانند، می‌گویند شیعه تکفیری است! این شخص مصداق همان شیعه انگلیسی است که حضرت آقا فرمودند.
خطیب جمعه ساری تاکید کرد: ما به برادران اهل سنت و به مذاهب مختلف اسلامی به صراحت می‌گوییم، مراوده با آنها مشکلی ندارد، دست وحدت ما به سمت همه مذاهب اسلامی دراز بوده و هست، باید متحد باشیم.
وی اذعان داشت: جریان انقلابی باید زنده باشد، واکنش داشته و حساس باشد، تحریف‌ها را بیان کند و با منطق و استدلال بطلان را مشخص کرده و دفاع کند، نه می‌توانیم به بهانه حفظ وحدث از بیان واقعیت‌ها ساکت باشیم و نه باید به‌عنوان ابراز خشم انقلابی فضا را شلوغ کرده و جنگ و نزاع داخلی به راه بیاندازیم.
 محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: خدای بزرگ در آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیا می‌فرماید؛ در کتب آسمانی پیشین همچون زبور و تورات نوشتیم که زمین را صالحان به ارث خواهند برد.
وی افزود: اگر ما می‌خواهیم همان صالحانی باشیم که همراه امام زمان (عج) باشیم باید باتقوا باشیم، اعمال انسان صالح در چهارچوب صلاح و درستی است کار نادرست انجام نمی‌دهد.

محمدی لائینی تصریح کرد: خدای متعال از هر چیزی که فکر کنید بالاتر، برتر و بزرگتر، قوی‌تر و بخشنده‌تر است، هر کدام از این صفات افضل را که بخواهید باید به سراغ خدا بروید.
خطیب جمعه یاری خاطرنشان کرد: خداوند در دو زمینه بی‌نظیر و تنها است، در کبریایی و والایی یکتا است، والامقامی والا تر از او وجود ندارند، سپس در نعمت دادن خداوند منفرد و تک است، کسی همچوم خدا به ما نعمت نداده است.
این مسؤول اضافه کرد: یکی از بهترین نعمات خداوند برکت وجود امام زمان (عج) است، خدا با معرفی امام نعمت را تمام کرده است، این امام غائب همه نعمت به حساب می‌آید.
وی گفت: امام علی (ع) در جریان غدیر برنامه این بود که علی بعد از پیغمبر قدرت را در دست گرفته و حاکم باشد، از خدا می‌خواهیم نعمت را با ظهور حضرت مهدی (عج) نعمت را بر ما تمام کرده، بر ما منت گذاشته و دنیا را گلستان کند.
در ادامه سردار مرتضی میرزایی فرمانده نیروی انتظامی مازندران ضمن تشکر از کسانی که از این قشر حمایت می‌کنند، اظهار کرد: ما با تمام تلاش در راه عمل به فرمان مقام معظم رهبری در سطح استان گام برمی‌داریم.
وی با اشاره به اینکه ما همکاری خوبی از مردم استان را شاهدیم، گفت: از مسؤولان هم  می‌خواهیم همین‌طور به موفقیت ما کمک کنند تا همکاری و حمایت‌ها ادامه پیدا کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما