روزانه بدون هیچ دغدغه امنیتی به کسب و کارمان رسیده و فعالیت های روزمره را انجام می‌دهیم، فارغ از اینکه برای تامین هر لحظه آرامش و امنیت ما، هزاران سرباز در مجموعه‌های امنیتی بانام و گمنام، خوابشان پریشان است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازپیامبر اسلام (ص) میفرمایند: «نعمتان مجهولتان الصحة و الامان». دو نعمتند که قدرشان مجهول است: صحت، امنیت.
این روزها که در مقابله با کرونا قرار داریم و جانمان در خطر است  قدر سلامتی را بهتر از گذشته می دانیم، اما در مورد امنیت هنوز آنطور که باید متوجه زحمات سبزپوشان ناجا در کنار سایر ارگان های امنیتی نیستیم تا بدانیم اگر یک روز و یا یک ساعت نباشند چه به روز شهر ، خانه و کاشانه مان خواهد آمد.
سبزپوشان ناجا بدون هیچگونه چشم داشتی در هر کوچه و خیابان حضور دارند تا ما با آرامش به کار و زندگیمان برسیم و مخلان نظم و امنیت جرات شرارت و تعرض به حریم مان نداشته باشند.
هفته ناجا فرصتی مناسب برای گرامیداشت زحمات قشری از جامعه است که تلاششان دیده نمیشود مگر اینکه اتفاق نا خوشایندی رخ دهد  و آن لحظه اهمیت وجودشان را بهتر احساس کنیم.
اگر یک ساعت سر چهار راه ها حضور نداشته باشند ترافیک میشود و نظم خیابان ها بهم می ریزد و اگر یک روز در جاده ها فارغ از سرما و گرمای هوا غایب باشند معلوم نیست چه افرادی به چه نیاتی وارد مرزهایمان خواهند شد.
 

 
روزانه بدون هیچ دغدغه امنیتی به کسب و کارمان رسیده و فعالیت های روزمره را انجام می‌دهیم، به راستی بجز حضور محسوس و نا محسوس پلیس در سطح شهر چه چیزی امنیت روانی جامعه را تامین می کند و آیا ما به همان میزان قدردان زحماتشان بوده ایم؟ قدردانی از زحمات پلیس فقط با شهروند منظبت و قانون مدار بودن، محقق میشود.
مخلان نظم اجتماعی که عرصه را بر خود تنگ می بینند بعضی اوقات سعی می کنند با انتشار فیلم های مختلف مردم را به پلیس بدبین کنند، اما با هوشیاری مردم تاکنون راه به جایی نبرده اند.
میخواهیم در این گزارش گوشه‌ای از تلاش های ماموران انتظامی، مرزبانی و امنیتی که در این خطه شهید پرور برای آرامش مردم سینه سپر کرده‌اند را توصیف کنیم اما وصف آن ناممکن! زیرا معتقدیم باید جای خانواده این مجموعه بود تا به خوبی سختی عملکردشان را درک کرد! تا دانست برای کشف هر میزان موادمخدر، سلاح و یا سوخت چه لحظات سختی را گذرانده اند.

 
برخی معتقدند انعکاس عملکرد حوزه امنیتی - انتظامی چهره استان را ناامن جلوه می‌دهد! باید پای درد دل خانواده شهدایی که جان خود را برای امنیت این استان در طبق اخلاص گذاشته‌اند بنشینند تا بدانند، کشف هزاران کیلوگرم مواد مخدر به ویژه در این استان که مرزهای مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان دارد، چقدر اهمیت دارد!
وقتی به نقل از مسؤولان امنیتی می‌نویسیم که اکثر عملیات‌ها مسلحانه است و منجر به کشف چند تن موادمخدر و سلاح و مهمات می‌شود، برای لحظه ای خود را جای آن کسانی که در خط مقدم مبارزه با اشرار، تروریست‌ها و معاندان قرار دارند و فکر اینکه هر لحظه ممکن است گلوله‌ای سینه اش را نشانه بگیرند میگذاریم، بهتر از همیشه فداکاریشان را درک کنیم و قدر عملکردشان را میدانیم.
برای اینکه استان را خوب جلوه دهیم، نباید عملکرد موثرترین نیروها را که اگر نبودند ما هم در خانه و کاشانه خود راحت قلم نمیزدیم را کتمان کنیم.

 
در یک سال اخیر مردم با انتشار فیلم هایی از صحنه های سرقت که به وسیله دوربین های مدار بسته سطح شهر و خیابان ضبط شده بوده، از پلیس دستگیری عاملان را خواستار شدند که پلیس با اقدامات فنی خود توانسته اکثر سرقت ها را کشف و نسبت به دستگیری عوامل اقدام کند که از جمله آنها دستگیری سارقان کیف قاپان در بزرگمهر زاهدان و سارقان یک طلافروشی در خاش است که بازتاب خوب و گسترده ای در بین مردم داشته است.
 45 باند مخفوف در حوزه‌های مختلف سرقت، قتل و آدم ربایی متلاشی شدند
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در این زمینه در گفت و گو  با خبرنگار فارس در زاهدان با تاکید بر اینکه این استان نسبت به برخی استانهای عمق کشور وضعیت امنیتی بسیار خوبی دارد. گفت: قطعا تمام تلاش ماموران انتظامی در راستای ارتقا امنیت و آرامش در جامعه است.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی میگوید: از مهر ماه پارسال تا مهر ماه سال‌جاری در حوزه کشف سرقت های عادی 3 درصدی افزایش داشته ایم و در حوزه قتل موفق شدیم 22 درصد آمارمان را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در مجموع با همراهی مردم در حوزه های مختلف آدم ربایی، قتل، سرقت، 45 باند مخفوف در حوزه های مختلف متلاشی شدند و افراد دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از افزایش 8 درصدی کشف سرقت‌های مسلحانه نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: اگر چه فیلم های پخش شده از سرقت های مسلحانه سبب رعب و وحشت مردم شده بود اما با تلاش همکارانمان موفق به دستگیری عاملان شدیم.
وی نقش معتمدین و ریش سفیدان و آحاد مردم را در شناسایی و کمک به کشف جرم در جهت استقرار نظم و امنیت در جامعه موثر دانست و افزود: استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان در راستای ارتقای احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است.
ملاشاهی گفت: از بزرگان طوایف انتظار داریم بیش از پیش افراد طایفه خود را به تمکین از قانون دعوت کرده و راهنمایی کنند تا هرگونه اختلاف را صرفا از طریق قانون و مراجع قضایی پیگیری کنند.
وی با اشاره به فیلم هایی که از سرقت ها در فضای مجازی پخش می شود اظهار کرد: تجهیزات پلیس به روزشده و پلیس ما به تمام روش ها دسترسی دارد، انتظار داریم از مردم فیلم هایی که توسط دوربین های مدار بسته از تخلفات و حوادث و سرقت ها به دست می آورند قبل از انتشار به پلیس تحویل داده تا در سریعترین زمان ممکن اقدامات پیگیری را آغاز و عاملان را شناسایی کنند.
اگر چه انتشار فیلم ها در فضای مجازی ممکن است در دستگیری مجرمان موثر باشد یا عاملی بازدارنده باشد اما از طرف دیگر سبب پایین آمدن احساس امنیت و رعب و وحشت مردم میشود.
 
 
 
 از آنجائیکه سیستان و بلوچستان به سبب هم مرز بودن با دو کشور بی‌ثبات افغانستان و پاکستان از نظر امنیتی بیشتر مورد توجه قرار دارد، اخبار کشفیات مواد مخدر، سلاح، هلاکت اشرار، تروریست و قاچاقچی سوخت و کالا و غیره را با اعتقاد به تلاش مجموعه‌های امنیتی منعکس می‌کنیم و به خوبی می دانیم برای هر یک از این کشفیات، ممکن است سرباز گمنام یا بانام شهید و مجروح داده باشیم.
نباید هرگز از یاد ببریم که برای تامین هر لحظه آرامش و امنیت ما، هزاران سرباز در مجموعه‌های امنیتی بانام و گمنام، خوابشان پریشان است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰