تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۴۴۰۱۱۵
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان از برخورد با وانت‌بارها و دستفروشان حاشیه بلوارها و معابر شهری خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمد گلشن در گفت‌وگو با خبرنگار  در همدان از برخورد با وانت‌بارها و دستفروشان حاشیه بلوارها و معابر شهری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها و ماده ۶۹۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و معابر شهری از سوی افراد و کسبه ممنوع و شهرداری موظف است تا نسبت به جمع آوری آن اقدام کند.
 وی بیان کرد: علاوه بر تعداد محدودی کسبه که وسایل خود را در معابر عمومی و پیاده‌روها قرار می‌دهند، تعدادی وانت‌بار نیز در مناطق مختلف شهر در حاشیه خیابان‌ها و بلوارها توقف می‌کنند.
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری ادامه داد: با این اقدام علاوه بر سد معبر که تجاوز به حریم سایر شهروندان محسوب می‌شود جامعه نیز از لحاظ بصری، بهداشتی و اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با دادستان طرح روزانه جمع‌آوری و هدایت وانت بارها به سایت‌های مجاز عرضه میوه و تره‌بار با همکاری ۵ تیم از یگان‌های رفع سد معبر، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی آغاز شد.
 گلشن گفت: در این طرح شهرداری با دستفروشان و کسانی که در گوشه‌ای از سایت‌های ساماندهی شده نسبت به فروش اقلام خود اقدام می‌کنند، برخورد نمی‌کند و مانع کار آن‌ها نخواهد شد.
وی تصریح کرد: در طرح ساماندهی وانت‌بارها توسط سازمان ساماندهی، مشاغل شهری سایت‌های متعددی در سطح شهر شامل بلوار شاهد، بلوار مطهری، بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بلوار شهید رجایی و سایت‌های محله‌ای در شهرک فرهنگیان و ورودی حکما و... پیش بینی شده و وانت‌بارها باید داخل سایت‌ها استقرار یابند.
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان  گفت: در نوبت اول اخطار کتبی و در نوبت بعدی وسایل جمع آوری و به انبار مرکزی شهرداری منتقل و در نهایت خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به پارکینگ منتقل خواهد شد.
گلشن عنوان کرد: وانت‌بارهایی که قصد فروش کالا، میوه و سبزیجات در سطح شهر دارند، می‌توانند به سازمان ساماندهی مشاغل شهری مراجعه و پس از تشکیل پرونده داخل سایت‌های ساماندهی و استقرار یابند.
وی در پایان از همکاری خوب رانندگان وانت بار قدردانی کرد و با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان در اجرای مطلوب‌ طرح از آن‌ها در خواست کرد اقلام روزانه خود را از سایت‌های مجاز، روزبازارها و بازارچه‌های محلی و مراکز دارای پروانه کسب تهیه کنند تا شهری در خور پایتخت تاریخ و تمدن ایران داشته باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴