تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۴۰۰۷۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهک‌های پایین جامعه با مشکل تهیه مسکن در کشور مواجه هستند، گفت: در مجلس دهم طرح اخذ مالیات از منازل لوکس در کشور با قیمت‌های مشخص تعیین شد ولی هنوز آیین‌نامه طرح روی میز دولت بوده و اجرایی نشده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازاحمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی در خصوص تهیه مسکن برای زوج‌های جوان و دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: شرایط تهیه مسکن برای جوانان اصلاً مناسب نبوده و تنها راه خروج بازار مسکن از سفته‌بازی حمایت‌های دولت از طریق اعطا تسهیلات ارزان‌قیمت و یا در اختیار قرار دادن زمین ارزان‌قیمت است.
اجرایی شدن آیین‌نامه اخذ مالیات از منازل خالی در انتظار اقدام دولت
وی با بیان اینکه دهک‌های پایین جامعه با مشکل تهیه مسکن در کشور مواجه هستند، گفت: در مجلس دهم طرح اخذ مالیات از منازل لوکس در کشور باقیمت‌های مشخص تعیین شد ولی هنوز آیین‌نامه طرح روی میز دولت بوده و تاکنون آن را اجرایی نکرده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم عادی‌سازی بازار مسکن در کشور تصریح کرد: برنامه مجلس در طرح ارائه‌شده ساخت سالانه ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون واحد مسکن برای زوج‌های جوان و دهک‌های پایین است که اکنون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن به  بنیاد مسکن و ۳۵۰ هزار واحد مسکن به بخش خصوصی محول شده و مابقی باید از طریق اعطا تسهیلات و یا در اختیار قرار دادن زمین‌های مجانی انجام شود.
دنیامالی با اذعان به اینکه رونق بازار مسکن منجر به ایجاد اشتغال در کشور می‌شود، بیان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور رونق و ساخت مسکن منجر به ایجاد اشتغال در کشور شده و ۱۵۰ الی ۱۶۰ فعالیت ازجمله سیمان، سرامیک، فولاد، تیرآهن و شیرآلات را فعال کرده و‌‌ باعث رونق تولید  کشور می‌شود.
جزئیات نشست با وزیر نیرو
وی با اشاره به مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در جلسه وزیر نیرو با اعضا کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آب آشامیدنی چابهار مهم‌ترین مبحث مطرح‌شده با وزیر نیرو در آن جلسه بوده و همچنین علیرغم تخصیص اعتبار متأسفانه به دلیل اختلاف میان کارفرما و پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه بندر انزلی با توجه به پیشرفت ۹۰ درصدی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در  مجلس شورای اسلامی از پیگیری خسارت آسیب‌های کشاورزی و سیل تالش در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان گیلان خبر داد و افزود: استفاده صحیح از ظرفیت دانشگاه گیلان و آزاد، حل مشکل و جبران خسارت به سیل‌زدگان تالش،  جبران آسیب شالی‌کاران گیلانی بودجه ۶ ماه دوم و سال آینده ازجمله مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان گیلان بوده و این موارد قطعاً پیگیری می‌شود.
دنیامالی روند جذب اعتبارات در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را مناسب ندانست و بیان کرد: در گیلان پروژه‌های نیمه‌کاره زیادی وجود ندارد ولی علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از وضعیت تخصیص اعتبار به استان راضی نبوده و در تلاشیم حوزه به حوزه تخصیص اعتبارات خوبی شکل بگیرد.
وی با اذعان به اینکه کاهش بودجه شهرستان بندر انزلی در سطح ملی جبران می‌شود، تصریح کرد: بندر انزلی یکی از گردش پذیرترین شهرستان استان و حتی کشور بوده و دارای ظرفیت بسیار خوبی ازجمله تالاب است لذا به همین دلیل با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح ملی به اعتبارات جدیدی در این شهرستان دسترسی پیدا کردیم.
بهره‌مند شدن آتش‌نشانان از مزایای قانونی نیروهای شرکتی
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به تبدیل وضعیت نیروهای آتش‌نشانی با ۳۰ سال سابقه کار گفت: مجلس یک طرح جامعه‌ای را در این خصوص آماده کرده و بر اساس آن تمامی نیروهای شرکتی و قرار دادی آتش‌نشانی با ۳۰ سال سابقه کار تبدیل وضعیت شده و از مزایای نیروهای رسمی بهره‌مند می‌شوند.
ادعای دولت درباره حریم تالاب انزلی غیرواقعی است
نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ادعای دولت در خصوص حریم ۲۵ هزار هکتاری تالاب بندر انزلی را غیرواقعی برشمرد و گفت: تعیین حریم تالاب بندر انزلی باید بر اساس کنوانسیون رامسر یعنی همان ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر تعیین‌شده و چیزی غیر این مورد خلاف بوده و ما مورد مهم را به دیوان عدالت اداری کشور ارجاع دادیم زیرا زندگی روستایی بسیاری از مردم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
وی‌ با اشاره به پر ریسک بودن سرمایه‌گذاری در استان گیلان گفت: گیلان به لحاظ سرمایه‌گذاری دارای بهترین ظرفیت است ولی بروکراسی‌های بعضی از ادارات بحث سرمایه‌گذاری در این استان سرسبز را سلب می‌کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴