کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین: اگر آمریکا صادق است بگوید دنبال تغییر نظام سایر کشورها نیست

1 آبان 1399 ساعت 20:35

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز پنجشنبه از آمریکا خواست با ابراز اینکه دنبال تغییر نظام سیاسی سایر کشورها نیست صداقت خود را به دنیا اعلام کند.



به گزارش بلاغ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه به ادعای یک مقام آمریکایی درباره قصد پکن برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.
«رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه، ساعاتی بعد از آنکه یک مقام اطلاعاتی آمریکا ایران و روسیه را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر متهم کرد مدعی شد که چین نیز قصد مشابهی دارد.
او برایان روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: «فقط روسیه و ایران نیستند، چین هم هست. چند کشور دیگر هم هستند که ما هنوز نامشان را علنی اعلام نکرده‌ایم ولی گام‌های مهمی برای محافظت از انتخابات برداشته‌ایم.»
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه گفت: «چین دنبال صادر کردن ایدئولوژی خودش نیست، در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند به دنبال تغییر دادن نظام سایر کشورها نیست یا به دنبال داشتن درگیری ایدئولوژیک با ایالات متحده یا هیچ کشوری دیگری نیست.»
وی در ادامه گفت: «اگر ایالات متحده صادق است مثل چین نیات خودش را به دنیا اعلام کرده و بگوید: ایالات متحده به دنبال صادر کردن ایدئولوژی خود، تغییر نظام سیاسی سایر کشورها یا دخالت در امور داخلی دیگران نیست.»
لیجیان در ادامه تصریح کرد: «معتقدم چنین تعهدی هر گاه توسط دولت آمریکا اعلام شود مورد استقبال گرم همه قرار خواهد گرفت.»
 


کد مطلب: 440002

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440002/چین-اگر-آمریکا-صادق-بگوید-دنبال-تغییر-نظام-سایر-کشورها-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com