تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۴۳۹۹۹۰
آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور اخبار اصلی و سرفصل‌های رسانه.های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است در اخبار مروبط به کرونا، انتخابات آمریکا و جریمه شدن گوگل خلاصه می‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،  روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه های جهان در روز پنجشنبه (اول آبان ماه) به شرح زیر است: 
نگاه نخست روزنامه‌های انگلیس به کرونا است؛ اما در «گاردین»، روزنامه انگلیسی با عکسی از یک نوزاد می‌خوانیم: هوای آلوده در درون خانه‌ها، سالی نیم میلیون نوزاد را می‌کشد. موضوعی که بر سلامت جنین نیز اثر می‌گذارد.
_ آمریکا، «گوگل» را به خاطر انحصارطلبی غیرقانونی جریمه کرد. انحصار در جست‌وجو و آگهی‌های آن. گوگل این عروس پیشین ابر فن‌آوری در دره سیلیکون، اکنون مورد غضب آمریکا است.
_ همچنین به همراه عکسی از پرستاری در برابر فوریت‌های پزشکی یک بیمارستان آمده است: ۳۰۰ هزار مرگ حاصل از ویروس کرونا در آمریکا، و یافتن ۲۵ مورد مبتلای تازه به کرونا در زلاندنو.
_ اعتراض و تظاهرات در تایلند و فرود موفقیت آمیز سفینه «اوسیریس رکس» بر سیارک «بنو»  که با نمونه غبارهای آن به زمین می آید از دیگر موضوعاتی است که در روزنامه «گاردین» به آنها پرداخته شده است.

*«له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی نیز همانند دیگر روزنامه‌های ایتالیا، نگاه به قرنطینه و محدودسازی به سبب موج تازه کرونا را در این کشور مورد بررسی قرار داده است.
_ در کنار تصویری از جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا آمده است که «کونته پشتیبان اندکی برای اعمال قرنطینه دارد».
- تصویری از شب های از میلان نیز با گزارشی از صحبت های مردمی همراه شده است که از محدویت های رفت و آمد گله می کنند و میگویند ما زندانیان میلان هستیم و زندگی ما در شهر بدون شب از دست رفته است.
_ این روزنامه همچنین از مرگ ۸۹ ایتالیایی در یک روز بر اثر کرونا خبر می‌دهد.

_ نگاه دیگر روزنامه «له رپوبلیکا»، به آمریکا است. ترامپ  به فائوچی، پزشک و مدیر بیماری‌های عفونی در آمریکا تاخته است که مردم از این دلقک‌ها خسته شده‌اند.
_ کونته وعده داده است نخستین واکسن‌های کرونا، ماه دیگر به بازار می آیند.
_ وزیر کشور ایتالیا می گوید: منع عبور و مرور در میدان‌ها و خیابان‌ها در شب، همچنان پابرجا است.
*آمریکا، گوگل را محاکمه می‌کند. آمریکا هشدار می‌دهد، یک فن‌آوری بزرگ در آمریکا تا یک حد بزرگ می‌شود در کنار این خبر ، از «یو اس ای تودی» روزنامه های آمریکا، نگاه به حادثه های دیگر دارند.
_رقابت دونامزد رئیس جمهوری در ایالت پر اهمیت کارولینای شمالی، آنها تنگاتنگ و شانه به شانه هستند. ترامپ و جو بایدن.
_ مایک پنس می‌گوید: ترامپ را باز انتخاب کنید تا وعده‌هایش را در آمریکا عملی کند.
_ وعده‌های شکسته بومیان آمریکایی را با رشد میزان مرگ و میر بر اثر کرونا، در میان آنها خشمگین کرده است.

*از حاشیه خبرها: 
بر روی سطح ماه، با گوشیتان حرف بزنید. این نخستین موبایلی خواهد بود که بر روی ماه خط خواهد داد. نوکیا، این گوشی فنلاندی، وعده برقراری ارتباط موبایلی را در سال ۲۰۳۰ به هنگام اقامت طولانی مدت انسان، بر کره ماه داده است. البته برقراری این ارتباط از سه سال دیگر ممکن خواهد بود. نوکیا ، دارد به گام بلند دیگری فکر می‌کند. با سفر انسان به مریخ ، تلفن همراه ، با آنها خواهد بود. ارتباط با جی چهار خواهد بود. البته با امکان ارتقا به جی پنج. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴