تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۳۹۹۷۳
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران گفت: در هفته‌ای که گذشت بازار طلا روزهای بسیار نابسامان و پرتلاطمی را تجربه کرد که نظیر آن طی 4 دهه اخیر دیده نشده است.
۰
plusresetminus
بازار طلا نابسامان و پرتلاطم/پیش‌بینی روند صعودی طلا در هفته آینده
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اتفاقات بازار سکه و طلا طی هفته جاری اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت بازار طلا روزهای بسیار نابسامان و پرتلاطمی را تجربه کرد که نظیر آن طی 4 دهه اخیر دیده نشده است.

وی افزود: بالارفتن قیمت‌ طلا، پله پله اتفاق افتاد اما به هنگام پایین آمدن، شاهد سقوط بودیم و سقوط نرخ آن قدر عیان بود که همه ترسیدند و دنبال فروش طلا بودند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: قیمت اول هفته طلا، هر مثقالی 6 میلیون و 500 هزار تومان و هر گرمی یک میلیون و 500 هزار تومان بود، اما در اواسط هفته در عرض 48 ساعت، قیمت هر مثقال طلا به 5 میلیون تومان و هر گرم به یک میلیون و 180 هزار تومان رسید.

این فعال صنفی بازار طلا، ادامه داد: این سقوط قیمت، بسیار فاحش و بسیار عجیب و غیرمنتظره بود که غالب فعالان و مشتریان را فروشنده کرد.

نصیری بیان کرد: البته در آخر هفته یعنی دیروز، طلا کمی از این ریزش را جبران کرد و چیزی در حدود 800 هزار تومان در مثقال افزایش قیمت داشتیم.

وی اضافه کرد: سکه نیز در ابتدای هفته 16 میلیون و 500 هزار تومان بود که قیمت آن در بازار امروز و در آخرین روز از هفته به 15 میلیون تومان رسید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران اضافه کرد: نیم سکه در بازار امروز 7 میلیون و 750 هزار تومان و ربع سکه 5 میلیون و 250 هزار تومان دادوستد شد.

این فعال صنفی بازار طلا، اعلام کرد: بیشتر عامل این نوسانات به نوسانات دلار بر می‌گردد؛ چرا که دلار نوسانات پر دامنه‌ای را طی این هفته پشت سر گذاشت.

نصیری در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما برای آینده بازار طلا در هفته آتی چیست، گفت: پیش بینی ما این است که دلار در هفته آتی روند صعودی خود را ادامه خواهد داد و سکه  طلا نیز به تبع آن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴