تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۳۹۹۵۱
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت نحوه و ظرفیت بومی پذیرش داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی سال جاری را تشریح کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دکتر سعید هاشمی در گفت‌وگو ، ضمن بیان این مطلب در خصوص حواشی آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی در سال جاری، اظهار کرد: به دنبال تغییر ظرفیتی که در سهمیه بومی آزمون دستیاری دندان پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شد، یعنی ظرفیت  پذیرش از دانشگاه های دولتی مبنای محاسبات قرار گرفت، در نتیجه تغییراتی در ظرفیت های این آزمون ایجاد شد که مجددا اجازه انتخاب رشته را به داوطلبانی که سهمیه بومی را زده بودند، داده شد.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس قانون عدالت آموزشی ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها به پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم و بر اساس نیاز استانی در چارچوب نظام سطح بندی قرار میگیرد، یعنی وزارت بهداشت موظف است ۳۰ درصد از ظرفیت پذیرش را به پذیرش بومی با اولویت و نیاز استان های محروم  اختصاص بدهد.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس نیاز استانی ها، وزارت بهداشت استان هایی که مشمول پذیرش سهمیه های بومی شوند را مشخص می‌کند که این اتفاق امسال نیز در دبیرخانه شورای گسترش اتفاق افتاد و بر اساس این روند ظرفیت ها نیز اعلام شد.
هاشمی تاکید کرد: از طرفی نیز تبصره ۳ ماده قانونی فوق تاکید دارد پذیرش بومی داوطلب در دانشگاه خود محدودیت وجود ندارد اما در سایر دانشگاه ها این پذیرش منوط به کسب حد نصاب دانشگاه مربوطه است به همین جهت افرادی که امسال سهمیه بومی را انتخاب کرده بودند در دانشگاه خود اگر ظرفیت باشد و دانشگاه اراده کند، ما کف نمره ای برای این دانشجویان در نظر نگرفتیم و خود داوطلبان آن دانشگاه با یکدیگر رقابت میکنند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: اگر فرد بومی بخواد دانشگاه دیگری را برود باید حد نصاب آن دانشگاه را کسب کند امسال حد نصاب ها بر اساس آنچه که در دفترچه آمده است به گونه ای است که اگر فرد بومی ۵۰ درصد نمره  را در دانشگاه دیگری کسب کند می تواند وارد رقابت با سایر افراد بومی شود و بر اساس این رقابت کسی که نمره بالاتری داشته باشد سهمیه را پر کند.
دکتر هاشمی تاکید کرد: ظرفیت داوطلبان فوق امسال کمتر نشده است بلکه بیشتر نیز شده است.
وی اظهار کرد: ظرفیت بومی داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی در دفترچه پذیرش داوطلبان ۹۱ نفر عنوان شده است اما اینکه این ظرفیت تا چه اندازه پر می شود باید منتظر بررسی های نهایی شد اما ظرفیت پذیرفته شدگان بومی داوطلبان این آزمون سال گذشته حدود ۳۲ نفر بود.
هاشمی در پایان اظهار کرد: در سال جاری ما در اعلام ظرفیت و انتخاب رشته آزمون فوق برای افرادی که سهیمه بومی داشتند کف نمره ۵۰ درصد را برداشتیم و اجازه انتخاب رشته داده شد این به این مفهوم نیست که همه افراد هر دانشگاهی را بزنند می توانند قبول شوند. افراد بومی در رشته محل خودشان می توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند اما در دانشگاه های دیگر همان قانون ۵۰ درصد اعمال خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰