مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری مازندران اعلام کرد

اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی در مازندران

تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۳۹۹۳۱
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی و زنجیره ارزش گیاهان دارویی در هفت مزرعه در دست اجرا است.
۰
plusresetminus
اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی در مازندران
به گزارش بلاغ، سمیه قاسمی طوسی پنج‌شنبه شب در مراسم تجلیل از فرهیختگان بانوان روستایی مازندران با بیان اینکه مازندران استانی بر پایه اقتصاد کشاورزی است، اظهار کرد: براساس توافق نامه‌ایی که دفتر امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری داشت دو طرح در استان در دست اجرا است.

وی بیان کرد: طرح تولید و مصرف محصولات گواهی شده با مشارکت زنان روستایی اولین طرح است که در سال گذشته در پنج محصول و در سال جاری در 15 محصول در دست اجرا است و تاکنون 11 محصول تولیدی در مزارع تحت پوشش، موفق به دریافت گواهی انطباق با استانداردهای ملی تعریف شده و مرتبط شدند و 6 گواهی استاندارد برای محصولات تایید شده صادر شده و در جریان صدور گواهی نامه هم هستند و ادامه طرح هم در کشت پاییزه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: طرح بعدی که در حوزه زنان روستایی در حال انجام است طرح توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی است و زنجیره ارزش گیاهان دارویی که در هفت مزرعه در دست اجرا است که کشت گیاهان از جمله به، لیمو، روزماری، بادرنجبویه، نعنای فلفلی در شهرستان‌های مختلف در دست اجرا است.

قاسمی طوسی با بیان اینکه محصولات تولیدی عاری از هرگونه آلاینده هستند و حد مجاز آلاینده‌های کشاورزی در آن رعایت شده و برای آنها صادر شده است، تصریح کرد: زنان روستایی ما با حساسیت و علاقه‌مندی این برنامه‌ها را در سطح کشاورزی و با نظارت کارشناسان و براساس استانداردها دارند تعریف می‌کنند و تمامی نهاده‌های مصرف شده در مزرعه غیرشیمیایی تولید شدند.

وی افزود: زنان روستای استان براساس آمارهایی که در آخرین نظرسنجی احصا شده، حدود 681 هزار نفر است که تعداد بهره برداران بخش کشاورزی حدود 307 هزار و 223 نفر و تعداد بهره برداران زن حدود 35 هزار و  957 نفر است که 13 درصد از بهره برداران بخش کشاورزی را زنان روستایی تشکیل می‌دهند.

قاسمی طوسی با بیان اینکه تعداد تسهیل گران زن روستایی حدود 685 نفر است و صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی نیز حدود 113 نفر با عضویت سه هزار و 904 نفر است، گفت: یکی از صندوق‌های خرد زنان روستایی در شهرستان قائم شهر که موفق به شبکه سازی 17 صندوق شده عضویت 690 نفر را دارند.

وی تاکید کرد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری در کنار همه دستگاه‌های اجرایی که در حوزه زنان و به خصوص تاکید ما بر خانواده است فعالیت می‌کند و برنامه‌هایی مختلفی را در حوزه زنان و خانواده دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه با کمک سمن‌هایی که در حوزه زنان و خانواده فعال هستند در آموزش و پرورش در طرح‌های مختلفی که دارند از جمله تهیه تبلت و موبایل برای کودکان نیازمند در شرایط کرونایی کمک رسان بودیم، اظهار کرد: همچنین در طرح آجر نوسازی مدارس مشارکت همه جانبه فعالان و خیرین را می‌طلبد تا به مدارسی که واقعا نیازمند هستند در این بخش کمک شود به بچه‌هایی که واقعا نیازمند هستند که مدرسه و سرپناهی داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴