رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد

مازندران در آستانه شروع پیک جدید بیماری کرونا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۳۹۹۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر استان در استانه شروع پیک جدید بیماری است و چند شهر در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند.
۰
plusresetminus
مازندران در آستانه شروع پیک جدید بیماری کرونا
به گزارش بلاغ، عباس موسوی در چهل و سومین جلسه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا اظهار کرد: بر اساس آمارهای دریافتی و همچنین ارزیابی کارشناسان بهداشت و درمان، رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ، اصناف ، محیط های کاری و سایر مکان ها کاهش یافته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این موضوع که متاسفانه با پایین آمدن آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان مازندران پس از سپری کردن چند ماه سخت به ویژه برای کادر درمان و بهداشت و حتی خود مردم ،رفتارهای بهداشتی مردم از حالت مراقبت و پیشگیری خارج شده و زندگی عادی از سر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: همه سازمانها ونهادها باید در راستای آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا اطلاع رسانی کنند.

 وی با تاکید بر این موضوع که زندگی کردن با ویروس کرونا و رعایت اصول بهداشتی برای چند ماه متوالی قطعا خسته کننده بوده و وضعیت زندگی بسیاری از مردم با مشکل مواجه شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا ، دارو یا واکسن ندارد ، در صورت ابتلا به آن دچار خسارته ای بسیاری از نظر مالی ، روحی ، اقتصادی و شغلی شده که بعضا غیر قابل جبران است.

 این مسئول گفت: در حال حاضر استان در آستانه شروع پیک جدید بیماری است و چند شهر در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند و در صورت جدی نگرفتن این بیماری و اصول بهداشتی توسط مردم ، متاسفانه در وضعیت غیر قابل کنترلی قرار می گیریم که ماه ها ادامه می یابد.

 موسوی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بروز پیک جدید بیماری ، استراتژی های جدیدی برای مقابله با بیماری کرونا باید داشته باشیم و همکاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال بررسی این موضوع هستند.

وی با توصیه به مردم ، خواستار آن شد برای حفظ سلامتی و جان خود و عزیزان خود حتما ، چهار گام کلیدی استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و عدم برپایی و شرکت در تجمعات و مهمانی ها را به شدت مورد توجه قرار دهند.

فرمانده عملیات ستاد فرماندهی کنترل همه گیری کرونا در مازندران ادامه داد: انتظار می‌رود در این وضعیت همه گیری کرونا ، همه مردم با همدلی و همکاری با دست اندرکاران بهداشت و درمان به کنترل بیماری کرونا کمک کرده و از رفت و آمد های غیرضرور در شهر و سفرهای درون استانی و برون استانی بپرهیزند.

موسوی گفت: با توجه به روند صعودی آمار مبتلایان و بستری شدگان کرونا ، بازدیدهای اضطراری از مراکز بهداشتی درمانی توسط مسئولین دانشگاه  از امروز در سطح استان آغاز می شود تا هرچه سریعتر ، مشکلات بررسی و مرتفع شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴