تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۳۹۹۰۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابل گفت: مجموعه دانشگاه آزاد می‌تواند معضل شیرابه‌های زباله‌های بابل را به عنوان نمونه پایلوت حل کند.
۱
plusresetminus
آمادگی دانشگاه آزاد برای حل معضل شیرابه‌های زباله‌ در بابل/ساختار پایان‌نامه‌ها باید کاربردی شود
به گزارش بلاغ، میرالله حسینی در بازدید خبرنگاران از مجموعه تحقیقاتی رجه دانشگاه آزاد بابل قلم خبرنگاران با شرافت دانست و اظهار کرد: اهالی رسانه‌ای که قلم زدنشان با شرافت است مشکل‌گشای مردم و مسئولان هستند.

وی افزود: حضور شهدای مدافع حرم در این روزها بر رسالت همه ما مسئولان، شما خبرنگاران و مردم برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی چراغ راهی است که باید قدردان آن باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابل ادامه داد: قدرشناسی از شهدا امر مهمی است و اگر مسئولان قدرشناسی نباشند خیانت کردند و این قدرشناسی جز حدمت به مردم نیست.

این مسئول تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران وقتی برای هر صندلی مسئولیتی بیش از اندازه شهدای کربلا شهید داده‌ایم باید خدمت به مردم مهم جلوه کند.

حسینی گفت: وقتی از من برای ریاست واحد دانشگاه آزاد اسلامی دعوت به همکاری شد با برنامه آمدم و در دانشگاهی که بیش از ۵۸۰۰ دانشجو و ۱۳۰ عضو هیات علمی دارد باید به دنبال جایگاه واقعی دانشگاه بود که اصل علم‌اندوزی همراه با رفع نیاز جامعه نقش اصلی آن را نمایان می‌سازد.

وی اذعان کرد: برجسته‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی بابل در سطح منطقه بسیار مهم است که باید با توجه به ظرفیتهای موجود به سمت آن پیش برویم.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران افزود: طراحی برنامه‌های مدون با سیستم خودگردان،کسب منابع درآمدی با شهریه و بدون شهریه، پیگیری ایجاد رشته‌های کاربردی و میان رشته‌ای از اهداف ما در سال جاری و آینده است.

حسینی یادآور شد: حدود ۹۹ درصد منابع درآمدی دانشگاه آزاد در حال حاضر شهریه‌ای است که با برنامه‌ریزی صحیح و درست باید در زمینه جذب دانشجو و ایجاد فرصتهای درآمدزایی همراه با طرح‌های توسعه‌ای تلاشی جدی داشته باشیم.

وی افزود: به لحاظ جذب بدون آزمون رتبه نخست دانشگاههای استان را داریم و با جذب ۱۳۴۰ ورودی جدید بدون آزمون سطح آموزشی را ارتقا داده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابل با اشاره به برگزاری موفق آزمونهای دانشگاهی اظهار کرد: بر اساس مصوبه سازمان مرکزی واحد دانشگاهی بابل یکی از واحدها برگزار کننده آزمونها به صورت حضوری بود که با تلاش همکاران و رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی این آزمونها برگزار و در این زمینه هم رتبه نخست مازندران را کسب کردیم.

حسینی با اشاره به ظرفیت های مرکز تحقیقاتی رجه تاکید کرد: این مرکز تحقیقاتی با گستره بیش از ۱۵ هکتاری، ساختمانهای اداری کم‌نظیر، سوله‌ها و سالن‌های آموزشی در رشته‌های مختلف پرورش ماهیان و آبزیان و با توجه به اینکه در استان تنها واحد دانشگاهی هستیم که رشته دامپزشکی داریم می تواند نقش تعیین کننده ای در پیشبرد علمی و تجربی در منطقه شمال کشور ایفا کند.

وی ادامه داد: البته ظرفیتهای مجموعه تحقیقاتی رجه فقط معطوف به مباحث آموزشی و تحقیقاتی نمی‌شود و می‌توان از ظرفیت های گردشگری و تفریحی آن نیز بر اساس اصول علمی و با رعایت موازین قانونی و اسلامی بهره برد که با کمک همکارانمان به‌دنبال محقق کردن این موضوع هستیم و مجموعه تحقیقاتی رجه فکر و کار درست می‌خواهد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران تصریح کرد: با حمایت‌های ویژه برای ایجاد ۳۶ رشته و میان جدید در این واحد دانشگاهی برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفت.

حسینی به ضرورت توجه دانشگاه به نیازهای روز جامعه پیرامونی تاکید و اذعان کرد: امروز در شهرستان بابل و شمال کشور معظل پسماند و سگهای ولگرد جزئی از مشکلات عدیده مردم شده است و در همین راستا مجموعه دانشگاه آزاد بابل می‌تواند معضل شیرابه‌های زباله‌های بابل را به عنوان نمونه پایلوت حل کند و در خصوص سگهای ولگرد نیز با توجه به وجود رشته دامپزشکی در این مجموعه در عقیم‌سازی این حیوانات در صورت نیاز می‌توانیم قدمهای موثری برداریم.

وی ادامه داد: معتقدیم پژوهشها، پایان‌نامه‌ها و مقالات باید ساختار کاربردی بیشتری به خود بگیرند از این رو ارتقای این موارد در بین اساتید و دانشجویان را پیگیری کرده‌ایم و به نتایج خوبی هم رسیدیم و تاکید می‌کنم که پژوهش همراه با نیاز برای ما مهم است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United Arab Emirates
محمد فرزام
سلام خوب قابل حل هست درستش کنند دیگه، منتظر اجازه می هستند؟
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴