کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منابع مالی سینمای ایران صرف ساخت فیلم‌هایی می‌شود که قابل بیان نیست

30 مهر 1399 ساعت 20:10

مجید برزگر تهیه‌کننده فیلم «بچه‌گرگ‌های دره‌ سیب» گفت: منابع مالی سینمای ایران صرف ساخت فیلم‌هایی می‌شود که قابل بیان نیست.



به گزارش بلاغ، برزگر که خود به عنوان فیلمسازی مستقل فعالیت می‌کند، در این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان با تهیه‌کنندگی فیلم «بچه‌گرگ‌های دره‌سیب» حضور دارد.
او در نشست معرفی این فیلم که شامگاه چهارشنبه ۳۰ مهر ماه برپا شد، برای چندمین بار درباره دشواری‌های ساخت فیلم مستقل در ایران سخن گفت و تاکید کرد: فیلم ساختن بدون هیچ حمایتی در این روزگار سخت است. من هم از هر فرصتی استفاده می‌کنم تا درباره سینمای مستقل حرف بزنم. از آنجا که برای ساخت فیلم «بچه‌گرگ‌های دره‌ سیب»، پولی در میان نبود، فیلمی محلی شکل گرفت‌ که صد درصد در بخش خصوصی تولید شده و محصول کار کسانی است که بدون چشم‌داشت کار کرده‌اند.
فریدون نجفی، نویسنده و کارگردان این فیلم نیز با تاکید بر اینکه خود را فیلمسازی متعهد به فرهنگ می‌داند،«بچه‌گرگ‌های دره‌سیب» را فیلمی محلی خواند که قصه‌ای بومی و ملی دارد.
 او با ارائه توضیحاتی درباره نام این فیلم ادامه داد: در این عنوان، گرگ، نماد نوعی زورگویی است و البته گرگ بخشی از طبیعت منطقه‌ای است که ماجرای فیلم در آن می‌گذرد و این گرگ در لحظه به لحظه فیلم حس می‌شود.
این کارگردان با بیان اینکه در مناطق بختیاری تفاوتی در گویش‌ها و فرهنگ‌ها وجود دارد، تاکید کرد که قطعا زمان اکران برای مخاطب عام زیرنویس تهیه می‌شود چون در غیر این‌ صورت کار به مشکل برمی‌خورد.
نجفی که دوست دارد فیلمنامه‌هایی برای تماشاگران در سراسر دنیا بنویسد، معتقد است فیلم‌هایی که به زبان محلی ساخته می‌شوند، باید زیرنویس داشته باشند، با این حال فیلم قبلی‌اش را که دوبله بوده، دوست نداشته است چرا که از نظر او سینمای واقع‌گرا باید همه چیزش واقعی باشد.
به باور او، اگر فیلمی را دوبله کنیم، از ارزش‌های آن کاسته می‌شود و حس‌وحال کارگردان هم با این روش از بین می‌رود.
نجفی از دشواری‌های بازی گرفتن از کودکان نیز سخن گفت.
در این نشست، علیرضا اوسیوند، یکی از بازیگران فیلم هم از سازندگان این اثر قدردانی کرد که در این روزگار بد، چراغ فرهنگ و هنر کشور را برای کودکان که فرهنگساز این مملکت هستند، روشن نگه داشته‌اند و از کسانی که به فرهنگ قومی کشور احترام می‌گذارند، نیز تشکر کرد.
سوگل طهماسبی، دیگر بازیگر این فیلم همراه با دو بازیگر کودک آن، سمیرا قلی‌پور و امیررضا فرامرزی صحبت‌هایی را درباره بازی خود در این فیلم بیان و از حضور در این پروژه ابراز خوشحالی کردند.
نشست معرفی فیلم «بچه‌های گرگ دره سیب» در خانه اجرایی جشنواره و با اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد و شهروز ابراهیمی، مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز، حمید برزگر تدوین‌گر، محمدرضا عالیور، سمیرا بالی‌پور، دیگر بازیگران این فیلم در آن حضور داشتند.
 


کد مطلب: 439848

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439848/منابع-مالی-سینمای-ایران-صرف-ساخت-فیلم-هایی-می-شود-قابل-بیان-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com