معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

پرداخت یارانه دستمزد و مشوق بیمه‌ای به کارفرمایان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۴۳۹۸۲۵
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بسته کرونایی که روزهای گذشته ابلاغ شده است در حوزه مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد پول به کارفرما داده می‌شود.
۰
plusresetminus
پرداخت یارانه دستمزد و مشوق بیمه‌ای به کارفرمایان
به گزارش بلاغ، عیسی منصوری در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کارگروه اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار مازندران و معاونین استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران در سالن جلسه شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تولید باید هدفمند بوده و نیاز است اقدامات مهمی در تشکیل بازارها انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله طرح ﮐﺎرورزی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ، ﻃﺮح ﻣﻌﺎﻓﯿﺖﻫﺎی ﺑﯿﻤـﻪ ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎﯾﯽ، ﻃﺮح ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی در ﻣﺤﯿﻂ ﮐﺎر واﻗﻌﯽ، ﻃﺮح ﯾﺎراﻧﻪ دﺳﺘﻤﺰد و ﺑﺮﻧﺎمه ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﺎﻟﯽ ﺧﺮد، تصریح کرد: برنامه‌های وزارت تعاون ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺼﺎدﯾﻖ ﺳﯿﺎﺳت های ﻓﻌﺎل ﺑﺎزار ﮐﺎر و ﺗﻮﺳﻌﻪ اشتغال و مشاغل خرد هستند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در بسته کرونایی که روزهای گذشته ابلاغ شده است در حوزه مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد پول به کارفرما داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه قراردادهای سه ماهه نیز مشمول یارانه دستمزد و مشوق بیمه‌ای می شود، تصریح کرد: در این بخش محدودیتی در استان مازندران نداریم.

منصوری  از نامه به رئیس جمهور برای افزایش دوره مشارکت از دو به سه سال تسهیلات روستایی خبر داد.

 وی با اعلام اینکه در حوزه دام مخالف تسهیلات به سیستم پرورش دام سنتی هستیم و باید بازار شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: در حوزه دام باید به فراوری کوچک و روستایی توجه شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سیاست وزارت تعاون کار حمایت از واحدهای اشتغال خرد است، ادامه داد: راه حل مشکل اشتغال در کشور هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بین نقش هماهنگ کننده را دارد.

این مسئول  گفت: ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫای وزارت، ﺳﻌﯽ در اﯾﺠﺎد ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻻزم در ﺑﺎزار ﮐﺎر و ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻋﺮﺿﻪ ﻧﯿﺮوی ﮐﺎر داﺷـﺘﻪ و با اﯾﺠﺎد ﺗﺤﺮک در ﻋﺮﺿﻪ ﻧﯿﺮوی ﮐﺎر، ﺗﻮﺳﻌﻪ اﺷﺘﻐﺎل ﺑﺎ اﯾﺠﺎد ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ باعث ﮐﺎﻫﺶ ﺑﺎر ﺗﻌﻬﺪات ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎ و دولت می شوند.

منصوری خواستار ورود جدی به صنایع تبدیلی در استان مازندران شد و گفت: زراعت چوب طرح بسیار خوبی است و باید به شکل صحیح در مازندران اجرا شود و آمادگی داریم منابع را به این سمت بیاوریم.

وی از آمادگی برای راه‌اندازی مرکز آموزش گردشگری در برخی از استانها به ویژه مازندران خبر داد و گفت: نیاز است برنامه‌ریزی درستی در این بخش صورت گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 10 درصد بودجه مشاغل روستایی را به مشاغل خانگی اختصاص داده می شود.

معاون امور هماهنگی و توسعه اقتصادی استانداری مازندران نیز از پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۲۶۲ طرح تولیدی در مازندران خبر داد و گفت: سال گذشته هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۹۶۷ طرح کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی استان پرداخت شد.

حسن خیریانپور با بیان اینکه برنامه های جهش تولید در استان هدف گذاری و ابلاغ شد،جذب تسهیلات بانکی و هدایت آن به سمت تولید و اشتغال را از برنامه های مهم و جدی استان برشمرد و گفت: امسال 4 هزار و 877 میلیارد تومان تسهیلات از 14 بانک دولتی به 77 هزار و 457 فقره پرداخت شد.

 معاون امور هماهنگی و توسعه اقتصادی استانداری مازندران از پرداخت 550 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 262 طرح استان خبر داد و افزود: سال گذشته هزار و 702 میلیارد تومان به 4 هزار و 967 طرح کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی استان پرداخت شد که این میزان امسال به 273 میلیارد تومان افزایش یافته است.

 وی گفت: 410 میلیارد تومان به سه هزار و 870 طرح روستایی از محل تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد و البته از محل بانک سینا 10 میلیارد تومان تسهیلات نیز به مشاغل عمومی اختصاص داده شد.

خیریانپور افزود: با شیوع کرونا و بنا بر مصوبه ستاد کرونا در بازه زمانی یک ماهه 300 دستگاه نشاکار با اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای کشاورزان مازندرانی خریداری شد با تحقق این امر میزان کشت مکانیزه از 55 هزار هکتار به 100 هزار هکتار افزایش یافت.

 وی با اعلام اینکه 17 هزار و 573 کارگاه به مبلغ 434 میلیارد تومان تسهیلات کرونا دریافت کردند، اضافه کرد: استان مازندران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

خیریانپور احیای واحدهای راکد را از برنامه های مهم استان عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته 116 واحد راکد احیاء و امسال هم تاکنون 56 واحد راکد احیاء و به چرخه تولید بازگشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به واحدهای تملیکی اشاره کرد و افزود: سال گذشته 64 واحد از تملیک بانک خارج و امسال تاکنون 13 واحد از تملیک خارج شده است.

خیریانپور به زراعت چوب با هدف صیانت از جنگل و تامین خروج ارز اشاره کرد و گفت: امسال 4 هزار هکتار اراضی با 6 میلیون اصله نهال هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴