تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۳۹۸۱۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: با احیا هزار و 500 واحد تولیدی در کشور حدود 27 هزار شغل ایجاد می‌شود.
۰
plusresetminus
ایجاد 27 هزار شغل با احیای 1500 واحد تولیدی در کشور
به گزارش بلاغ، بابک دین‌پرست در بازدید از گلخانه هیدروپونیک دشت‌ناز میاندورود با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور حدود 46 هزار واحد است که از این مقدار تقریبا 21 درصد که حدود 10 هزار واحد است راکد و غیرفعال هستند، اظهار کرد: وزارت صنعت ابلاغیه که سه ماه قبل داشت به ما اعلام کرد که کمک کنیم به آنها تا بتوانیم مشکل حدود هزار و 500 واحد از آنها را مرتفع کنیم.
 
وی بیان کرد: در سفری که سه هفته قبل همراه معاون مربوطه وزارت صنعت به استان سمنان داشتیم مشخص شد که حدود 50 درصد از این واحدها در پایان شش ماهه اول سال انجام شده است و این احتمال وجود دارد که اگر کمی تلاش کنیم مابقی را هم بتوانیم حل کنیم چون هدفگذاری روی هزار و 500 تا بود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: دیروز در جلسه ستاد رفع موانع تولید قرار شد چند اقدام انجام شود یکی از موراد این بود که بررسی کنند از این 10 هزار واحد صنعتی که می‌گویند راکد است و در چرخه تولید نیست چه مقدار امکان بازگشت به چرخه تولید وجود دارد.
 
دین‌پرست با بیان اینکه واحدهای صنعتی شبیه بیمارانی هستند که یا دچار مرگ مغزی شدند یا در کما هستند و یا بیماری سخت دارند، تصریح کرد: ما برای واحدی که مرگ مغزی شده با وضعیت فعلی هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و استنباط ما این است که قابلیت رقابت و قابلیت تولید را ندارد مگر اینکه چرخه و مسیر تولید را تغییر دهد و لذا قرار بر این شد که ظرف 10 روز مدیران شهرک‌های استان‌ها بررسی کنند و گزارشی از وضعیت واحدهای قابل احیا و غیرقابل احیا به ما بدهند که این گزارش به استانداری می‌آید و در دستور کار ستاد رفع موانع تولید استان قرار می‌گیرد و 10 روز هم کارگروه‌های استانی مهلت دارند بررسی کنند و صحت و سقم آن را اعلام کنند.
 
وی افزود: اگر استان توان رفع مشکلات واحدها را دارد در استان تصمیم‌گیری و اجرا می‌شود و قداماتی که در استان قابلیت انجام ندارد به تهران ارسال و آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
دین‌پرست گفت: روز گذشته هزار و 500 واحد هدف‌گذاری شده صنعت معدن و تجارت را در جلسه ستاد رفع موانع تولید به 2 هزار واحد افزایش دادیم و راهکار آن را هم تعیین کردیم.
 
وی تاکید کرد: با دستوری که مقام معظم رهبری در دیدار با دولت داشتند قرار شد ما یک مرکز شبانه روزی بررسی مشکلات واحدهای تولید داشته باشیم با عنوان مرکز فوریت‌های رسیدگی به موانع تولید که در همه استان‌ها ایجاد می‌شود که از هشت صبح تا هشت شب تمام دستگاه‌های متولی امر واحدهای تولیدی نمایندگانشان آنجا حضور دارند و پاسخگوی سوالات و مسئولیت رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی را دارند و از هشت شب تا هشت صبح فردا و یا روزهای تعطیل شیفت‌هایی حضور دارند که به صورت تلفنی سوالات را می‌گیرند و در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌دهند.
 
دین‌پرست با بیان اینکه این کار به موضوع شتاب زیادی می‌دهد و تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف واحدهای تولیدی در کشور بسته می‌شود، اظهار کرد: با احیا هزار و 500 واحد حدود 27 هزار شغل ایجاد می‌شود ولی 500 واحد جدید هنوز اعلام نشده که چه مقدار شغل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴