قائم مقام رئیس ستاد رفع موانع تولید اعلام کرد

بازگشت 2 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۴۳۹۷۹۴
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت:هزار و 718 واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی داریم که وزارت اقتصاد امور دارایی و بانک مرکزی موظف به ارائه گزارش اقدامات خود در راستای دستورات رئیس جمهور شدند و موظف به بررسی وضعیت واحد های تحت تملک شدند .
۰
plusresetminus
بازگشت 2 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید
به گزارش بلاغ، بابک دین پرست در بازدید از گلخانه شرکت رویش طبرستان در آمل اظهار کرد: از مجموعه 10 هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی که راکد هستند، هزار و پانصد واحد صنعتی  بازگشتند که مطابق تصمیمات دیروز مقرر شد این عدد به دوهزار واحد افزایش پیدا کند.

وی هدف از سفر به مازندران را بررسی  و بازدید از واحد های تولیدی شهرستان های این استان خواند وعنوان کرد:در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و همچنین ستاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، آمار واحدهای تحت تملک بانکی در شبکه بانکی استان اعلام کرده و آن را مورد بررسی قرار می دهیم.


قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: هزار و 718  واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی داریم که وزارت اقتصاد امور دارایی و بانک مرکزی موظف به ارائه گزارش اقدامات خود در راستای دستورات رئیس جمهور شدند و موظف به بررسی وضعیت واحد های تحت تملک شدند .

وی با بیان ابلاغ  برگشت تمامی واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی به چرخه تولید از سوی رئیس جمهور عنوان کرد: در طول 3 سال گذشته هفت دستور از سوی رئیس جمهور برای شبکه بانکی ، وزیر امور اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی مبنی برابلاغ برگشت تمامی واحدهای تولیدی صادر شد .

دین پرست با تاکید اینکه تمامی واحد هایی که ظرفیت برگشتن به چرخه تولید را دارا هستند هم مشکلاتشان ارسال و در کارگروه های 31 شهرستان بررسی می شوند خاطرنشان کرد: هزار و 718 واحد تولیدی تا پایان سال تعیین تکلیف می شود و این واحد های تولیدی که در حال حاضر تحت تملک شبکه بانکی هستند و قطعا تغییر وضعیت  پیدا خواهند کرد و اگر قابلیت احیا و بازگشت دارند با تفاهم نامه ای که بین وزارت صنعت و معدن و وزارت امور اقتصاد و دارایی به نمایندگی از شبکه بانکی منعقد خواهد شد، به شبکه تولید باز می گردند.


وی به موانع برگشت واحد های تولیدی به چرخه تولید اشاره کرد و افزود: از جمله مشکلات و موانع این امر ، اجرای ماده 37 قانون تامین اجتماعی که مصوب 46 سال قبل می باشد که این موضوع یک محدودیت جدی ایجاد میکند. به عنوان مثال در استان خراسان رضوی 43 درصد از 120 واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی می باشند و به دلیل اجرای ماده 37 قانون تامین اجتماعی امکان واگذاری به افراد وجود ندارد و متقاضیان نمی توانند این واحد های تولیدی را خریده و به چرخه تولید برگردانند.

دین پرست ادامه داد: در جلسه ستاد رفع موانع تولید نماینده وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی حضور داشته و مقرر شد تا ظرف یک هفته آتی این مورد را بررسی کرده و راهکار های قانونی خود را برای حل این مشکل ارائه کنند.

وی با تاکید رئیس قوه قضائیه بر ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور بر روی تعطیلی و تملک واحدهای تولیدی اظهار کرد: با همکاری مدیران بانک های بخش خصوصی بانک پارسیان و بخش دولتی بانک ملی توافق شد که مطابق آن تملک واحد های تولیدی به حداقل برسد و اقدامات لازم صورت گرفته تا شاهد تملک و تعطیلی واحد تولیدی نشود.


دین پرست صادرات و واردات را از موانع و مشکلات تولید خواند و خاطرنشان کرد: یکی از تکالیفی که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دارد، برسی موانع و مشکلات مربوط به بخش صادرات و واردات است که هفته گذشته مکاتبات مشخصی را با دستگاه های ذیربط انجام داده و برسی موانع صادراتی موجود در دستور کارمان قرار گرفته است، آن دسته از موانع و مشکلاتی که مربوط به بخش تولید و واحدهای تولیدی است را قطعا در ستاد تسهیل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی از فعال شدن 4 هزار و 500 معدن غیر فعال در کشور خبر داد و افزود: با فعال شدن مجدد این معادن 888 هزار اشتغال ایجاد خواهد شد که 111 هزار به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴