کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌امارات پس از ملکه انگلیس بیشترین مِلک را در انگلستان دارد

30 مهر 1399 ساعت 10:46

منابع انگلیسی اعلام کردند رئیس‌امارات از دهه ۶۰ میلادی خرید املاک و زمین در لندن را آغاز کرده تا جایی که او امروز پس از املاک پادشاهی انگلیس در جایگاه دوم ملاکان بزرگ انگلیس قرار گرفته است.


به گزارش بلاغ، روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی با عنوان «امپراطوری املاک و زمین‌های خلیفه بن زاید آل نهیان در لندن» به مجموعه بزرگی از املاک تحت مالکیت رئیس‌امارات و حاکم ابوظبی در مناطق گران قیمت پایتخت انگلیس اشاره کرده است.

اکثر این املاک در سال‌های دهه 60 میلادی ساخته شده و بخشی از امپراطوری شیخ خلیفه است که در مجموع ارزش آن به 5 میلیارد و 500 هزارپوند می‌رسد.

اسناد و مدارک لو رفته که از سوی گاردین بررسی شده، نشان می‌دهد که چگونه رئیس‌امارات توانسته صاحب املاک مهم در لندن شود. براین اساس به نظر می‌رسد امپراطوری املاک شیخ خلیفه بسیار گسترده و بیشتر از «دوک وستمنستر» میلیاردر 29 ساله باشد که املاک و زمین‌های بسیاری در لندن را در اختیار دارد.

امپراطوری شیخ خلیفه شامل منازل و ساختمان‌های متعددی در مناطق گران قیمت لندن می‌شود، که هر کدام از آنها بسیار با ارزش و گران هستند. ارزش هر واحد از آپاراتمان‌های وی در مجتمع‌های مسکونی لاکچری به 20 میلیون پوند می‌رسد. یکی از آنها ساختمان «تایم لایف» در خیابان «نیوبوند» لندن است که در سال 2005 از سوی رئیس‌امارات خریداری شد. این ساختمان در قرن گذشته ساخته شده و مقر انتشارات «تایم لایف» بوده است.

امپراطوری املاک خلیفه بن زاید برای نخستین بار زمانی که روزنامه گاردین در سال 2016 اسناد موسوم به پاناما را خریداری کرد، افشا شد.

تنها در همان اسناد این مسئله مشخص شد که حاکم ابوظبی املاک و زمین‌هایی به ارزش 1 میلیارد و 200 هزار پوند در لندن در اختیار دارد. اما اسنادی که اخیرا گاردین به دست آورده این مسئله را آشکار کرده که ارزش امپراطوری املاک شیخ خلیفه پنج برابر بیشتر از این رقم است.

«شیخ خلیفه» تاکنون به درخواست‌های گاردین برای توضیح در این باره پاسخی نداده است. رئیس‌امارات در سال 2014 دچار سکته مغزی شد و از سال 2019 نیز از لحاظ عقلی دچار ناتوانی شده است.


کد مطلب: 439763

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439763/رئیس-امارات-ملکه-انگلیس-بیشترین-م-لک-انگلستان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com