تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۳۹۷۳۶
محققان ربات جدیدی را تولید کرده اند که مخصوص استفاده در شرایط خطرناک است و در صورت سقوط از ارتفاع مانند گربه بر روی چهار چرخ خود فرود می آید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنیواطلس، ربات جدید که آرگو نام دارد توسط پژوهشگران ارتش آمریکا ساخته شده و هر یک از چرخ های آن به طور مستقل از سایر چرخ ها عمل می کند.
برای هر کدام از چرخ های مذکور یک موتور برقی خاص طراحی و تولید شده و زمانی که ربات یادشده از ارتفاع به پایین پرتاب شود، واحد سنجش داخلی هر کدام از چرخ ها محاسبات لازم را برای فرود آمدن دقیق ربات بر روی چرخ های خود انجام می دهد.
در نهایت هر چرخ با زاویه و سرعت مناسبی فعال می شود تا در زمان فرود آمدن مشکلی برای ربات ایجاد نشود. این محاسبات موجب می شود تا فشار واردشده به ربات بین هر چهار چرخ به دقت تقسیم شود و در نهایت هیچ خسارتی به اجزای ربات وارد نمی شود.
از این ربات می توان برای عملیات امداد و نجات در ساختمان های در حال سوختن، تونل های در حال ریزش، محیط های محل وقوع انفجار و غیره استفاده کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما