تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۳۹۷۲۱
محققان انگلیسی قصد دارند در اوائل سال 2021 یک آزمایش چالش برانگیز را برای تسریع در تولید واکسن کرونا انجام داده و تعدادی داوطلب را به ویروس مذکور آلوده کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنیواطلس، آزمایش جنجالی آلوده کردن افراد به ویروس کرونا و بررسی واکنش بدن آنها به این ویروس و نیز نمونه های اولیه واکسن های تولید شده در ماه ژانویه صورت می گیرد و تا به حال در هیچ کشور دنیا سابقه نداشته است.
تولید واکسن برای بیماری های مختلف نیازمند سال ها تحقیق و بررسی است و واکسن های تولیدی باید برروی حیوانات و سپس انسان ها آزمایش شوند. برای کاستن از این مدت زمان در انگلیس قرار شده تا تعدادی داوطلب به طور عمدی در معرض ابتلا به کرونا قرار بگیرند.
* چالش ها و هزینه های این آزمایش
انجام آزمایش هایی از این دست با چالش های اخلاقی و علمی جدی مواجه است و ممکن است برای سلامت داوطلبان چالش های جدی ایجاد کند. اما با توجه به شیوع گسترده کرونا در جهان و خسارات سنگین مادی و معنوی آن قرار است این روش به کار گرفته شود.
دولت انگلیس بودجه ای 43.5 میلیون دلاری را به اجرای این طرح اختصاص داده و قرار است در قالب آن مقدار اندکی ویروس کرونا به داوطلبان جوان و سالم 18 تا 30 ساله تزریق شود. جزئیات بیشتر این آزمایش هنوز افشا نشده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴