تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۳۹۶۸۵
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: 89 درصد زکات جمع‌آوری شده برای محرومین و 11 درصد آن نیز در پروژه‌های عام‌المنفعه استان که تعداد آنها 25پروژه است، هزینه شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازهدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در زنجان اظهار کرد: زکات یکی از شئونات حاکم اسلامی و ولی فقیه زمان است و اگر کمیته امداد امروز به عنوان دبیرخانه زکات انجام وظیفه می‌کند ماذون از ولی فقیه زمان بوده و اگر امروز حرکتی در باب زکات پیگیری، جمع‌آوری و توزیع انجام می‌دهیم به فرمان ولی فقیه زمان است.
وی با اشاره به اینکه به خاطر گستردگی چتر حمایتی امداد در شناخت فقر باید دارای بانک اطلاعاتی باشد، گفت: ما باید کاری بکنیم که زکات در باور مردم بنشیند و پرداخت زکات در بین مردم نهادینه شود.
صفری تصریح کرد: زکات خرج مال نیست بلکه جمع مال است و اگر فرهنگ زکات به گفتمان تبدیل شود در باب اقتصاد مقاومتی و فقرزدایی و اجتماع محور کردن فقر موثر خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به زکات جمع‌آوری شده در سال‌جاری هم اشاره کرد و افزود: در استان زنجان سال گذشته 18 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده و زنجان جزو استان‌های خوب بود و امسال هم به همت ائمه جمعه موثرین مبلغین، مودیان و مردم شریف استان این مبلغ تاکنون به بیش از 20 میلیارد تومان رسیده است که هدفگذاری تا پایان سال 23 میلیارد تومان است.
دبیر شورای زکات استان زنجان به هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: 89 درصد زکات جمع‌آوری شده به محرومین و 11 درصد آن نیز به پروژه‌های عام‌المنفعه که تعداد آنها 25 پروژه است هزینه شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما