تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۹۶۷۹
امام جمعه تبریز سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و گفت: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار شورای معاونان و روسای نواحی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تبریک هفته وقف و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است و در سایه آن عدالت اجتماعی محقق می شود.
امام جمعه تبریز سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و ادامه داد: براساس آیات قرآن و روایات و توصیه های بزرگان دین، تبدیل مالکیت شخصی به عمومی رسالت و وظیفه اجتماعی مسلمانان است تا فرهنگ اسلامی وقف در جامعه جاری شود.
وی با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف مسئله بسیار مهمی است، یادآور شد: قبل از انقلاب بسیاری از موقات از بین رفته بود که به برکت خیزش اسلامی ملت ایران فرهنگ وقف و موقوفات در جامعه احیاء شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وقف را سرمایه گذاری برای رفع نیازهای عام المنفعه دانست و گفت: وقف هویت اجتماعی دارد که تمام شئون جامعه که به مسائل فرهنگی، سیاسی و آموزشی دیگر کارهای اجتماعی موثر است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اهتمام جدی به امور خیریه در جامعه گفت: اقدامات شایسته موضوع وقف قابل تقدیر است که که باید در امور خیریه هم با بهره گیری از کارهای ابتکاری این اقدامات پیگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: وقف اموال در واقع نگهداری آن برای بهره مندی دیگران از آن است.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از عملکرد همکاران خود گزارش ارائه داد.

 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰