تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۳۹۶۶۳
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بدنبال استیضاح با هدف برکناری رئیس جمهور نیستیم و در حقیقت بدنبال آن هستیم که مردم از این ماجرا سود ببرند؛ گفت: اگر آقای روحانی از ریاست جمهوری کنار گذاشته شود، جهانگیری روی کار خواهد آمد و طبیعتا کمکی به وضعیت موجود کشور نخواهد شد.
۰
plusresetminus
به‌دنبال استیضاح با هدف برکناری رئیس جمهور نیستیم/باید با تأمل بیشتری عمل کنیم
به گزارش بلاغ، در حالی این روزها تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال اتیضاح رئیس جهور هستند که برخی دیگر بر این باورند بی دولتی، فرار دولت از پاسخگویی، احتمال روی کار آمدن فردی شبیه روحانی و اختلال در رسیدگی به مشکلات حال حاضر مردم و کشور از تبعات سوء این استیضاح است.

شاید در این شرایط استیضاح رئیس جمهور، از یک سو، دولت را در اختیار جهانگیری معاون اول حال حاضر روحانی قرار دهد که اگر گره کار به دست او بازشدنی بود که تا حالا باز شده بود و از سویی دولت، جاده را برای برکناری روحانی آن هم بدون پاسخگویی، صاف می‌کند.

 علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که آیا شما در شرایط فعلی و در چند ماه به برگزاری انتخابات آتی، موافق استیضاح هستید؛ می‌گوید: استیضاح بحثی است که در ریاست جمهوری، تجربه ندارد و با توجه به سخنان مقام رهبری که دولت باید تا پایان دولتش کار و تلاش کند، استیضاح و برکناری معنا ندارد.

وی افزود: اما استیضاح در واقع ابزاری است که دولت به مجلس پاسخگو باشد و مجلس هم به عنوان یک دستگاه نظارتی بر عملکرد دولت، یک مکانیزم خوبی است بر عملکرد دولت در اجرای سیاست‌های گوناگونی که در مباحث مختلف داخلی و خارجی اعمال می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: علت اصلی این استیضاح به دلیل عدم پاسخگویی دولت در چرایی و ناتوانی مهار بازار ارز و سایر گرانی‌های موجود در سطح کشور است.

بابایی کارنامی ادامه می‌دهد: اگر آقای روحانی از ریاست جمهوری کنار گذاشته شود، آقای جهانگیری روی کار خواهد آمد و طبیعتا کمکی به وضعیت موجود کشور نخواهد شد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی، استیضاح کارگشای مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور نیست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: صبح فردا بنا است تا جلسه شورای مرکزی مجلس برگزار شود و بنا است در خصوص کم و کیف و چون و چرای استیضاح از رئیس جمهور بحث شود تا به یک تصمیم و نتیجه برسیم.

بابایی کارنامی تصریح کرد: ما بدنبال استیضاح با هدف برکناری رئیس جمهور نیستیم و در حقیقت بدنبال آن هستیم که مردم از این ماجرا سود ببرند و دولت دست به اقدامی بازدارنده و مطلوب برای بازگرداندن شرایط ایده‌آل به بازار ارز و سایر بازارها بزند.

وی گفت: باید در خصوص استیضاح از رئیس جمهور با تأمل بیشتری به ماجرا نگاه کرد و تصمیم گرفت؛ بنده در حال حاضر نه موافق استیضاح هستم و نه مخالف؛ جزو ممتنعین استیضاح هستم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نماینده ما که در همه زمینه ها نظر می دهد؟
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴