تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۳۹۶۴۸
رئیس فدراسیون کاراته گفت: با اینکه کاراته توقع خانواده ورزش را بالا برده است ولی نمی‌توانم قول بدهم در المپیک، فلان رنگ مدال را خواهیم گرفت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسیدحسن طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اینکه کادر فنی تیم ملی کاراته برای بازدید از تمرینات ملی‌پوشان به شهرستان‌ها می‌روند، اظهار داشت: مربیان تیم ملی به شهرهای محل سکونت برخی از ورزشکاران‌مان که خود را برای رقابتهای گزینشی کسب سهمیه المپیک توکیو آماده می‌کنند، می‌روند. این حرکت بسیار مناسب با صلاحدید کادر فنی و هماهنگی فدراسیون انجام می‌شود و این کار خطر ابتلا به بیماری به کرونا را کمتر می‌کند. چون شرایط سختی را به دلیل همگیری بیماری کرونا در کشورمان داریم و باید برای کاهش بیماری به کادر درمان و  پزشکی کمک کنیم.
رئیس فدراسیون کاراته در خصوص برگزاری اردوهای متمرکز تیم‌های ملی مردان و بانوان هم گفت: برنامه برگزاری اردوهای متمرکز برای تیم‌های ملی مردان و بانوان خواهیم داشت ولی به شرط اینکه وضعیت بیماری یک مقدار متعادل شود. شاید در آبان ماه اردوها را استارت بزنیم. البته احتمال برگزاری اردوها در شهرهای مختلف هم وجود دارد و از دیگر برنامه‌های اردویی همچنین برگزاری تمرینات تیم‌های ملی در مناطق آزاد است که باید شرایط بیماری در آنجا وضعیت سفید داشته باشد.  
وی افزود: مسابقات بین‌المللی جدیدی از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است و ولی اگر برنامه رقابت‌ها شروع شود، شرایط را برای آمادگی ملی‌پوشان مهیا خواهیم کرد.
طباطبایی درباره عملیات  عمرانی تقسیم سالن شماره 9 مجموعه ورزشی انقلاب تهران بین کاراته و بوکس نیز تصریح کرد: هم اکنون دیوار وسط سالن کشیده می‌شود و چند روز دیگر مراحل ساخت رختکن و دستشویی عملیاتی خواهد شد. طی دو ماه آینده این سالن به بهره برداری خواهید رسید.
رئیس فدراسیون کاراته در خصوص حل مشکل اعزام حمیده عباسعلی به آلمان هم یادآور شد: پیگیر هستم تا کار اعزامش انجام شود. عباسعلی برای سفر به آلمان ویزا دارد ولی به خاطر شرایط کرونا باید اداره پلیس این کشور کارهایی نهایی را انجام دهد و از طریق سفارت آلمان به زودی مشکل برطرف می‌شود. 
وی در مورد اعزام تیم‌های ملی کاراته کشورمان به مسابقات بین‌المللی مختلف با توجه به افزایش قیمت ارز نیز عنوان کرد: در هر مقاطع مشکل اقتصادی را در کشور داشتیم و این بحث امروزی نیست. در دوران تحریم ظالمانه قرار داریم ولی ما تیم‌های‌مان را برای بازی‌های المپیک توکیو، مسابقات مهم و رقابتهای تیمهای پایه که در کویت برگزار می‌شود با تمام توان و با کمک‌های همیشگی  وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمک بخش‌های خصوصی و همدلی خانواده بزرگ کاراته اعزام می‌کنیم.   شرایطی وجود دارد که نتوانیم به هر مسابقه‌ای برویم اما سفری که کاراته کشورمان را کمک کند قطعا خواهیم رفت.
طباطبایی درباره تقویت کادر فنی تیم ملی کاراته بانوان نیز تاکید کرد: هماهنگی که با  سرمربی تیم ملی کاراته و نایب رئیس بانوان در چند روز آینده خواهیم داشت اسامی دو مربی را اعلام می‌کنند تا با یک تیم مربیگری قدرتمند روزهای خوبی را داشته باشیم. 
رئیس فدراسیون کاراته در مورد برگزاری مراسم اختتامیه لیگ سال گذشته گفت: چون نمایندگان تیم‌های برتر لیگ باید از شهرستان‌ها به تهران بیایند، برنامه‌ریزی می‌کنیم که هر یک از تیم‌ها به صورت جداگانه و در یک روز مشخص، در فدراسیون حضور یابند تا از آنها تجلیل به عمل بیاید. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ فصل آتی کاراته برگزار خواهد شد؟ اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ای با رئیس سازمان لیگ داشتم. در صدد برگزاری مسابقات لیگ هستیم و شرایط را به منظور برگزاری لیگ مهیا خواهیم کرد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این رویدادها نیز برگزار شود.
طباطبایی با اشاره به اینکه پیروزی در روز مسابقه را ورزشکار تعیین می‌کند، گفت: نمی‌توانم قول بدهم که کاراته حتما در بازی‌های المپیک توکیو، مدال فلان رنگ خواهد گرفت. اما سابقه کاراته ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد. تیم کشورمان قهرمان کومیته تیمی جهان است. بهترین ورزشکاران دنیا را در اختیار داریم. ملی‌پوشانی که سهیمه گرفتند و حتی آن ملی‌پوشانی که کسب سهمیه نکردند از بسیار از کاراته‌کاران کشورهای مدعی دنیا، بزرگتر و حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند. تیم کاراته ایران تیمی است که توانسته بیشترین مدال در مسابقات مختلف کاراته وان را کسب کند. در اغلب اوزان ورزشکاران بسیار شاخص داریم که در یک وزن چند ورزشکار بین‌المللی داریم. جامعه همگانی ما ظرفیت بسیار بزرگی است که در 170 سبک‌ مختلف کار فنی، آموزش و زیر ساخت را انجام می‌دهد. در بخش بانوان جز محدود فدراسیون‌های هستیم که دوشادوش پسران مسابقه و اردو دارند. در بازی‌های آسیایی و مسابقات  قهرمانی جهان و آسیا مدال‌آوری می کنند و این سابقه درخشان، توقع مدال‌آوری از کاراته در بازی‌های المپیک به وجود می‌آورد.
وی افزود: هیچ ورزشکاری را از امروز نمی‌توانیم بگویم صدرصد مدال خواهد گرفت. خانواده ورزش از کاراته توقع دارد و امیدوارم این توقع در بازیهای المپیک برآورده شود.
رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه کرونا شرایط بسیار سختی را ایجاد کرد، گفت: بچه‌ها مدت طولانی است که از تمرینات دور هستند. اگر المپیک برگزار می‌شد بسیار عالی بود و ملی‌پوشان‌مان انگیزه فراوان داشتند. تعویق بازی‌های المپیک توکیو یک مقدار همه ورزش دنیا را به حالت سکون برد. موفقیت در المپیک با همدلی، اتحاد، کمک پیشکسوتان، نامداران، اهالی رسانه، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و  ... میسر می‌شود. از این رو باید دست به دست بدهیم تا افتخار بزرگی برای ورزش کشورمان به ارمغان بیاوریم.  
طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از المپیک توکیو از فدراسیون کاراته خواهد رفت؟ خاطرنشان کرد: من تا هر زمانی که احساس کنم می‌توانم به کاراته خدمت کنم، به عنوان یک سرباز در خدمت این ورزش هستم و قصد رفتن به هیچ جای دیگر را هم ندارم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰