به استناد جزئیات ارائه شده از سوی متولیان وزارت راه و شهرسازی تاکنون 195 هزار نفر در مرحله دوم اعطای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزارت راه و شهرسازی در تابستان سال جاری، پس از افزایش نجومی قیمت اجاره‌بها نسبت به ساماندهی این بازار اقدام کرد و با اتخاذ ۲ تصمیم تعیین سقف افزایش اجاره‌بها و ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به این بازار ورود کرد.
به استناد جزئیات ارائه شده توسط متولیان حوزه مسکن، در مرحله اول ارائه تسهیلات ودیعه به مستاجران،  ۱۳۸ هزار مستاجر در تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده دادند؛ از این تعداد نیز ۴۰ هزار نفر تا کنون موفق به اخذ  این تسهیلات شده‌اند.
*تشکیل پرونده کمتر از ۱ درصد از مستاجران در طرح ودیعه مسکن
به گزارش فارس، یکی از اساسی‌‌ترین انتقادات وارد شده به طرح جهش تولید مسکن، تعداد تسهیلات در نظر گرفته شده به منظور پرداخت به مستاجران بود. با توجه به اطلاعات آخرین سرشماری نفوس و مسکن، در شرایطی که نزدیک به ۳۰ درصد از ۲۲ میلیون خانوار ساکن در ایران، مستاجر هستند، تنها ۱۳۸ هزار مستاجر در مرحله اول تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده دادند. در حقیقت آمار مرتبط با خانوارهای مستاجری که از تسهیلات ودیعه مسکن استفاده کردند به ۱ درصد نمی‌رسد و تنها ۰.۶ درصد موفق به تشکیل پرونده شده‌اند.
از این رو وزارت راه و شهرسازی به منظور اعطای تسهیلات ودیعه بیشتر، نسبت به تمدید ثبت‌نام طرح ودیعه مسکن اقدام کرد. در همین ارتباط محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به دلایل تمدید ثبت‌نام طرح ودیعه مسکن گفت: «تمدید این تسهیلات به آن دلیل انجام شد که مستاجرانی که موفق به ثبت نام نشدند یا در مهلت مقرر از خبر گرفتن تسهیلات آگاه نگشتند، نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.»
اسلامی در بیان تعداد تسهیلات درنظر گرفته شده به منظور پرداخت به مستاجران، گفت:« به طور کلی قرار است این تسهیلات به ۶۰۰ هزار نفر پرداخت شود.»
*تارنمای در نظر گرفته شده برای ثبت نام در دسترس نیست
پس از مطرح شدن خبر تمدید مهلت ثبت‌نام طرح ودیعه مسکن، مستاجران با توجه به توصیه‌های وزارت راه و شهرسازی نسبت به ثبت نام اقدام کردند. در همین راستا، برخی از مستاجران ضمن ابراز نارضایتی از شرایط ثبت نام، مشکلات عدیده‌ای را در این رابطه مطرح کردند. در این خصوص یکی از مخاطبان فارس، با اشاره به کندی سایت به منظور ثبت‌نام تسهیلات ودیعه مسکن، گفت:« به نظر می‌رسد سیستم پیامکی سامانه مشخص شده برای ثبت‌نام طرح ودیعه مسکن دچار اختلال شده است زیرا مدتی است که پیامک‌های مرتبط با فرآیند ثبت‌نام ارسال نمی‌شود.»
وی ضمن اشاره به مشکلات دیگر به وجود آمده در فرآیند ثبت نام مرحله دوم تسهیلات ودیعه، افزود:« بارها بارها پس از مراجعه به سایت با اخطار در دسترس نبودن تارنمای مربوطه مواجه شدیم و همین امر روند ثبت نام را با مشکل مواجه کرد.»
این مخاطب، ضمن انتقاد از پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی تاکید، کرد:« متاسفانه هیچکدام از راه‌های ارتباطی مشخص شده در تارنما پاسخگوی مستاجران به منظور ثبت نام نیست.»

*مشکل جدی در ارتباط با ثبت‌نام مستاجران وجود ندارد
پس از طرح مشکلات مرتبط با ثبت نام مستاجران در طرح اقدام ملی مسکن، به سراغ محمود محمودزاده، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی رفتیم. محمودزاده در بیان دلایل مشکلات ایجاد شده برای مستاجران گفت:« به طور کلی تارنمای در نظر گرفته شده برای ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن با مشکل جدی مواجه نشده است و وقفه‌های پیش آمده مرتبط با تعداد درخواست بالای ثبت نام می‌باشد.»
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تعداد ثبت‌نام‌های صورت گرفته تا این لحظه، گفت:« تاکنون ۱۹۵ هزار مستاجر در مرحله دوم طرح اعطای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند.»

*آخرین مهلت ثبت نام مستاجران تا ۳۰ مهر است 
محمودزاده، در تشریح مهلت باقی‌مانده به منظور ثبت‌نام مستاجران، گفت:« به استناد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مهلت ثبت‌نام مستاجران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن تا ۳۰ مهرماه سال جاری است و متقاضیان در مدت زمان تعیین شده باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند.»
 مساجران در مرحله اول پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با مشکلات عدیده از جمله ضمانت‌های سنگین درخواستی از سوی بانک‌ها و روند کند پرداخت تسهیلات مواجه بودند. در این شرایط باید منتظر مان و دید، آیا مشکلات مذکور در مرحله دوم پرداخت این تسهیلات تکرار می‌شود یا وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور برطرف کردن مشکلات اقدام خواهند کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما