کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش مؤثر نیروی انتطامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی/ تلاش کمیته امداد در کمک به امنیت پایدار جامعه

29 مهر 1399 ساعت 11:30

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: نیروی انتظامی در کنار یاری‌رسانی به محرومان و خانوار تحت حمایت، همیار کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که تاکنون در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین دشتی در نشست با فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل که به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی صورت گرفت، اظهار کرد: نیروی انتظامی در کنار یاری‌رسانی به محرومان و خانوار تحت حمایت، همیار کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که تاکنون در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شده است.
وی افزود: با همکاری ناجا، فعالیت‌ و همکاری مشترکی صورت می‌گیرد که در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای به مددجویان و به‌خصوص فرزندان خانوار تحت حمایت، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان این‌که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای از طریق تماس تلفنی و فضای مجازی انجام می‌شود، اتصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان است تا خانواده‌هایی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند، فرزندان‌شان در آرامش و آسایش بتوانند به مدارج عالی علمی و تحصیلی دست یابند.
دشتی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد با نیروی انتظامی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: طرح «سرباز ماهر» از جمله راهکارهای مناسب برای ایجاد انگیزه در بین فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت است که می‌تواند مسیر خوداتکایی آن‌ها را هموار کند.
تلاش کمیته امداد در کمک به امنیت پایدار جامعه
وی با بیان این‌که «طرح جامع مهارت‌آموزی سربازان وظیفه» موجب خواهد شد تا مددجویان تحت حمایت پس از دریافت پایان خدمت بتوانند اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند، اعلام کرد: یکی از اهداف مهم این طرح، غنی‌سازی دوره خدمت سربازی و کمک به چرخه تولید در سطح استان اردبیل است که مزایای بسیاری را در پی خواهد داشت.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به استقبال کارکنان نیروی انتظامی از طرح «هر کارمند یک حامی»، بیان کرد: از یکایک ماموران ناجا که با کمک‌های خوب شادی‌بخش دل‌های ایتام و محسنین استان اردبیل هستند قدردانی می‌کنیم.
دشتی با بیان این‌که امیدواریم با حمایت‌های نیکوکاران و کارمندان خیر هیچ‌یک از ایتام تحت حمایت بدون حامی نباشند، گفت: خوشبختانه حامیان در حال افزایش هستند که این امر روند رسیدگی به امور فرزندان خانوار تحت حمایت را تسریع می‌دهد.
وی با اشاره به این‌که کمیته امداد با ارائه خدمات گسترده به خانوار بی‌بضاعت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تلاش دارد ضمن کاهش فقر، به امنیت پایدار جامعه نیز کمک کند، اظهار کرد: درصدد هستیم با شناسایی ظرفیت‌های مناطق محروم و حاشیه‌نشین، راهکارهای لازم را برای محرومیت‌زدایی و ایجاد رونق اقتصادی در آن به کار گیریم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 439612

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439612/نقش-مؤثر-نیروی-انتطامی-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-تلاش-کمیته-امداد-کمک-امنیت-پایدار-جامعه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com