کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقف یکی از توفیقات ارزشمند در اسلام است

29 مهر 1399 ساعت 9:20

مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: وقف یکی از توفیقات ارزشمند در اسلام است که کم و یا زیاد بودن آن اهمیتی ندارد و آنچه مهم است، باید بر اساس نیاز جامعه انجام شود.


به گزارش بلاغ به نقل ازآیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی در دیدار با مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: وقف یکی از توفیقات ارزشمند در اسلام است که کم و یا زیاد بودن آن اهمیتی ندارد و آنچه مهم است، باید بر اساس نیاز جامعه انجام شود.
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به توفیقات کسب شده در زنجان در ارتباط با سنت حسنه وقف گفت: این امر جای تقدیر دارد، اما یک سری قوانین دست و پاگیر در ارتباط با وقف باید حل شود.
وی با تأکید بر توجه بیشتر به موضوع وقف افزود: قوانینی که معارض با حقوق موقوفه است باید حل شود.
آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه وقف میراث جاودانه انسان‌های بزرگی است که در این راه گام برداشته‌اند، افزود: وقف در راستای امور و کارهای مختلفی تدبیر و ترویج شده که یکی از این امور کمک به نیازمندان و قشر آسیب پذیر جامعه است.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع یکی از تدابیر و مدیریت‌های حکومت اسلامی را مسئله وقف دانست و بیان کرد: مسئله وقف از زمان امیرالمومنین تا به امروز وجود داشته و به دلیل خیر و برکت، مورد استقبال مردم و خیران بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار از کمک ۵۷۷ میلیون تومانی مردم در این مرکز خیریه خبر داد و افزود: این کمک برای تهیه بسته معیشتی ایتام، آزادی زندانیان، خرید لوازم خانگی و ویلچر هزینه شد.
حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: بودجه خاصی در ارتباط با مساجد دست اوقاف نیست و اوقاف توزیع کننده بودجه است که سال قبل ۱۶۰ میلیون تومان برای مساجد و امامزادگان کل استان در نظر گرفته شده بود که اوقاف آن را طبق اولویت هزینه کرد.
مدیرکل اوقاف استان زنجان ادامه داد: در راستای کمک به بازسازی و توسعه مساجد طرح مودت در حال اجراست و تا الان در قالب طرح مودت 4 میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک شده است.
وی با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم استان در قالب طرح مودت بیان کرد: شاید بتوان گفت نیمی از هزینه‌های مربوط به ساخت آستان مقدس امامزادگان و بازسازی آنها در قالب طرح مودت و مشارکت مردم محقق می‌شود.
کرمی با بیان اینکه طرح مودت به‌منظور تسریع بازسازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود، افزود: طرح مودت توسط هیأت امنا و امین بقاع متبرکه به‌منظور شناساندن اهداف، نیازهای مالی، معنوی و مشارکت برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف استان زنجان  گفت: مشارکت در طرح مودت به‌صورت نقدی و غیرنقدی و در قالب ساخت اسکلت، ساختمان، تهیه سیمان، سنگ، دیوار کشی، ساخت گنبد و گلدسته انجام می‌گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 439599

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/439599/وقف-یکی-توفیقات-ارزشمند-اسلام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com