تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۳۹۵۹۲
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان از افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب طی ۶ ماهه نخست سال در گرگان خبر داد و گفت: مرکز استان گلستان با ۴۷۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، قربان غلامی اظهار کرد: در ایام گرم سال از اوایل خردادماه تا پایان شهریور نیاز آبی این شهرستان یک‌هزار و ۷۷۰ لیتر در ثانیه  بوده در حالی که تولید یک‌هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه است و بر این اساس ۴۷۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: برای مدیریت این موضوع، در شب ذخیره‌سازی آب انجام می‌شد که البته با توجه به بارندگی و سردی هوا مقدار زمان قطعی آب در شب برای حفظ بالانس شبکه متغیر است.
* تامین آب شرب گرگان ۵ درصد از طریق آب‌های سطحی و ۹۵ درصد آن از طریق چاه‌های عمیق شرب زیرزمینی است
غلامی گفت: تامین آب شرب شهرستان گرگان پنج درصد از طریق آب‌های سطحی و ۹۵ درصد آن از طریق چاه‌های عمیق شرب زیرزمینی است.
 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان با بیان اینکه دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای این موضوع داریم، افزود: برنامه کوتاه‌مدت ما، ۶ حلقه چاه عمیق که اکنون آب منطقه‌ای حفر کرده و خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ آن در حال اجرا است و تلاش می‌شود هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا سال آینده کمبود آب کمتر شود.
وی در مورد برنامه بلندمدت گفت: آب‌های سطحی مانند رودخانه «شصتکلاته» با احداث سد، و سد آب «کوثر» در روستای «نومل» و شیرین کردن آب دریا  می‌تواند بخشی از منابع آب را تامین کند.
* افزایش ۲۳ درصد مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته طی ۶ ماهه نخست سال
غلامی گفت: همچنین پیشنهاد حفر ۱۰ حلقه چاه عمیق در ضلع شرق، غرب و شمال گرگان نیز داده شده که اگر تامین اعتبار شود اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال ۲۳ درصد مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم، افزود: سرانه مصرف آب هر نفر طی ۶ ماه ۲۳۰ لیتر بوده در حالی که مصرف در شهرستان گرگان به ۳۲۰ لیتر رسیده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان از مردم خواست صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیریم تا دچار کم آبی نشویم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲