توزیع 4000 بسته معیشتی در مازندران؛

اینجا عاشقی رسم خودش را دارد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۴۳۹۵۷۷
یکی نذر می‌کند و دیگری خیرات، یکی بانی می‌شود و دیگری خیّر، یکی گذشت می‌کند و دیگری از روزی‌اش می‌بخشد، یکی هزینه ختم عزیزش را راهی سفره‌ها می‌کند و دیگری هزینه جشن آغاز زندگی‌اش را... آری؛ اینجا عاشقی رسم خودش را دارد.
۲
plusresetminus
اینجا عاشقی رسم خودش را دارد
به گزارش بلاغ، این روزها، روزهای نه سختی در کشور بلکه در تمام دنیا است، روزهایی که هول و ولای کرونا به دل هر کسی می افتد و محدودیت‌ها، سفره‌های خیلی‌ها را کوچک کرده است.

اما اینجا ایران است، مهد شیعیان امیرالمومنین(ع)، اینجا با تمام دنیا فرق دارد، مردمانش درس همدلی و مواسات را از امام اول خود آموخته‌اند و خیلی خوب، مشق عشق می‌کنند.

یکی نذر می‌کند و دیگری خیرات، یکی بانی می‌شود و دیگری خیّر، یکی گذشت می‌کند و دیگری از روزی‌اش می‌بخشد، یکی هزینه ختم عزیزش را راهی سفره‌ها می‌کند و دیگری هزینه جشن آغاز زندگی‌اش را... آری؛ اینجا عاشقی رسم خودش را دارد.

این روزها که دردها خیلی قدکشیده‌تر از قبل شده‌اند، اما پشت دیوار مهربانی‌‌ها محبوس شده‌اند و دست‌شان به واژه‌های تلخ نمی‌رسد، اینجا همه چیز شیرین است، حتی روزهای سخت کرونایی.

اینجا دل‌ها گرم است به همدلی، دست‌ها متبرک است به خیرات، نیات خالی از ریا است و همه تمام قد پای «نداری» ایستاده‌اند؛ اینجا دردها تقسیم می‌شود، نان‌ها هنوز سرد نشده روی سفره دیگری را پُر می‌کند، اینجا دل‌ها به هم گره خورده است تا حرف ولی زمان روی زمین نمانده باشد.

کرونا حریف این مردم نیست، هر چند که حالا با گذشت 9 ماه از تولدش روی پاهایش ایستاده است و دارد به خیال خودش روی پاهایش راه می‌رود! کرونا روی زمین یکه تازی می‌کند اما نمی‌داند که این مردمان در آسمان آشیانه دارند و از آن بالا، کرونا آن قدر ریز است که به چشم آن‌ها هم نمی‌آید، نمی‌آید که دست گرفتن از یکدیگر را خوب بلد شده‌اند؛ نمی‌آید که رزق برایشان پر کردن حساب‌های شخصی‌شان نیست، اینجا هر نفر حسابی دارد که پر از صفر است؛ صفرهایی که هر کدام‌شان میلیارد میلیارد زمینی قیمت دارد.

امروز مراسم مرحله سوم نهضت کمک مومنانه و پایان مرحله دوم رزمایش احسان و همدلی در قالب برنامه متمرکز استانی در محل لشکر عملیاتی 25 کربلا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام کمک جهیزیه بین نیازمندان استان با رژه خودروهای حامل این اقلام آغاز شد.

سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در این مراسم ضمن قدردانی از همه افراد، نهادها و مسئولانی که در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند، اظهار کرد: در پی تداوم و گشترش ویروس منحوس کرونا در جهان و ایران، چالش‌ها و تبعات بسیار زیادی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی برای افراد آسیب پذیر ایجاد شد.
 

وی افزود: اما آنچه که در ایران عزیز ما به واسطه باورها و اعتقادات مذهبی مردم ما  و رهبری نائب امام زمان(عج) رقم خورد، سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری بود که باعث ایجاد همبستگی، وفاداری و روحیه نوع دوستی در مردم شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در نخستین مرحله کمک مومنانه مردم را به کمک مومنانه توصیه کردند و متعاقبا لبیک جانانه مردم به این فرمایشات موجب شد تا در استان مازندران با کمک همه دلسوزان و با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین همکاری استاندار و مشارکت سپاه و سایر نهادهای اجرایی استان نظیر بهزیستی، کمیته امداد، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و غیره در مرحله نخست کمک مومنانه 305 هزار از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا تحت پوشش قرار بگیرند.

این مسئول ادامه داد: در مرحله نخست از کمک مومنانه، 125 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم عزیز استان جمع آوری و به دست نیازمندان رسید.

 
مسلمی بیان کرد: به دنبال این رزمایش بسیار خوب و ارزشمند که موجب دلگرمی نیازمندان جامعه و خشنودی مقام معظم رهبری شد، مرحله دوم کمک مومنانه در سه برهه زمانی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در مرحله اول که از عید قربان تا عید غدیر بود، 103 هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند که جمع کمک نقدی و غیرنقدی 38 میلیارد تومان در این مرحله و در مرحله دوم که در دهه اول ماه محرم انجام شد 105 هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفت که جمع کمک‌های نقدی و غیرنقدی 39 میلیارد تومان و در مرحله سوم که در این مرحله قرار داریم که در انتهای ماه صفر در حال انجام است، 58 هزار و 500 نفر تحت پوشش قرار گرفتند که جمع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی، 21 میلیارد تومان بوده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران اعلام کرد: مجموع کمک‌های مردمی ما در مرحله دوم کمک مومنانه در استان، 98 میلیارد تومان است که به دست نیازمندان خواهد رسید.
 

این مقام مسئول تصریح کرد: طی روز جاری 4 هزار بسته کمک مومنانه و بسته معیشتی در سطح استان به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان توزیع خواهد شد.

مسلمی تاکید کرد: در حاشیه این مراسم یک کار بسیار ارزشمند از سوی سپاه ناحیه مرکز استان و کمک و مشارکت سایر مسئولان و نهادهای مرکز استان صورت گرفت و آن توزیع 114 سری جهیزیه نوعروس به ارزش 3.5 میلیارد تومان در بین نیازمندان مرکز استان است.
 

وی متذکر شد: امروز استکبار جهانی بدنبال آن است که روحیه امید را از مردم بگیرد و یأس را بر مردم حاکم کند و این ایجاد امید و اعتماد در مردم به واسطه انجام امورات خدماتی به مردم است که بهترین ابزار و روش برای پاسخگویی به یاوه گویان کشور است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران از حضور و استقبال پرشور مردم مازندران از شهدای خان‌طومان قدردانی کرد و گفت: باید از شهدا یاد بگیریم که کار را بی نام و بی ادعا و برای خدا برای مردمی که این چنین در صحنه هستند، انجام دهیم و همه دیدیم که علیرغم تمامی مشکلات موجود مردم چه شکوهی آفریدند و آفرین بر این مردم عزیزی که انصافا خوش درخشیدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴