تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۳۹۵۷۲
شهردار هادی‌شهر با اشاره به اینکه جابه‌جایی سه شنبه بازار و تبدیل به پارک ساحلی در دست انجام است گفت: طرح گردشگری سد آرمیچکلا و استفاده از سرمایه‌گذار نیازمند عقد قرارداد بلند مدت است.
۰
plusresetminus
جابه‌جایی سه شنبه بازار و تبدیل به پارک ساحلی
به گزارش بلاغ، جواد اسماعیل‌تبار در نشست خبری به‌مناسبت روز هادی‌شهر اظهارکرد: در شورای فرهنگ عمومی بخش رودبست چندین سال است که اول آبان ماه به‌عنوان روز هادی‌شهر نامگذاری شد و مبنای این نامگذاری نیز بحث الحاق روستاهای میربازار، کیخامحله و کله‌بست و شکل گرفتن هادی‌شهر جدید بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری هادی‌شهر  در درجه پنج شهرداری‌ها قرار دارد و وسعت محدوده قانونی ۴۶۰ هکتار و جمعیت ساکن حدود ۸ هزار نفر است.

شهردار هادی‌شهر تصریح کرد: بودجه مصوب سال ۹۹ شهرداری ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که از این مبلغ در 6 ماهه نخست پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وصولی شهرداری بوده است.

اسماعیل‌تبار‌ یادآورشد: حدود ۳۵ درصد هزینه‌های شهرداری از هزینه‌های جاری بوده و ۶۵ درصد مربوط به پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه در زمینه عمرانی و در بحث تعریض معابر، سه هزار و 750 مترمربع آزادسازی معابر در 6 ماه نخست سال اجرا شد گفت: هزار و 30 متر طول اگوکشی، کانال‌کشی و ساماندهی آب‌های سطحی را داشتیم که با توجه به هماهنگی بین شورا و شهرداری خوشبختانه مشکلی در آبگرفتگی معابر به‌وجود نیامد.

شهردار هادی‌شهر با اشاره به اینکه در حوزه پارک شاخصه‌های خوبی نداریم تاکید کرد: در سال‌های آتی یکی از برنامه‌های شهرداری، تمرکز بر فضاهای عمومی، پارکی و بازی است.

اسماعیل‌تبار ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال احداث پارک ۸۰۰ متری در محله سنگ‌پُل را داشتیم که در مرحله پایانی قرار دارد و همچنین داخل شهر فاقد غسالخانه بودیم که این مرکز در زمین ۲۰۰ متر مربع در حال اتمام بوده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: افزایش فضای سبز عمومی به مساحت هزار و 300 مترمربع، انجام پیاده‌رو سازی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع، جدول‌گذاری معابر به طول دو هزار و 100 متر مربع، زیرسازی معابر شهر به مساحت ۱۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع، آسفالت سطح شهر به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و ساماندهی زمین ورزشی که به تناوب تامین روشنایی، فنس‌کشی، آماده‌سازی زمین چمن و در سال آینده احداث رختکن و سرویس بهداشتی برای ورزش و سلامت شهروندان از جمله اقدامات صورت گرفته در 6 ماهه نخست امسال از سوی شهرداری هادی‌شهر بوده است.

شهردار هادی‌شهر اظهارکرد: پل ورودی شهر در پا‌ئین نقیب با معماری خاصی که دارد تلاش شده تا از مصالح متناسب با بوم و طبیعت منطقه استفاده شود و با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است که پس از پایان دوره مشارکت می‌توان به‌عنوان المان ورودی شهر استفاده شود.

اسماعیل‌تبار خاطرنشان کرد: با توجه به مخاطراتی که در آبیاری سنتی اتوبان امام رضا(ع) وجود دارد ۲۵ درصد از اتوبان چهار کیلومتری به‌صورت مکانیزاسیون آبیاری انجام شده و مابقی تا پایان سال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: افتتاح پل دوم هادی‌شهر را در دستور کار داریم و مطالعات پل سوم یا تعریض پل ولیعصر بعد از افتتاح پل دوم در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار هادی‌شهر با اشاره به اینکه جابه‌جایی سه شنبه بازار و تبدیل به پارک ساحلی در دست انجام است یادآور شد: طرح گردشگری سد آرمیچکلا و استفاده از سرمایه‌گذار نیازمند عقد قرارداد بلند مدت است.

اسماعیل‌تبار گفت: باتوجه به اینکه همه ساله برای روز هادی‌شهر برنامه‌هایی را برای شهروندان تدارک می‌دیدیم، امسال به دلیل شیوع کرونا تلاش داریم برنامه‌ها را به‌ نحوی پیش ببریم که مطابق با شرایط موجود باشد و مخاطراتی برای شهروندان ایجاد نکند.

وی بیان کرد: مسابقات عکاسی مجازی، نقاشی دیواری، افتتاح پل دوم، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از مادران شهدا، تقدیر از واحدهای تولیدی شهر و قدردانی از مدافعان سلامت از جمله برنامه‌های گرامی‌داشت روز هادی‌شهر است.

این مسئول اظهارکرد: اجرای روز بدون خودرو در 6 آبان به‌عنوان یک اقدام فرهنگی و خودجوش یکی از برنامه‌های بزرگداشت روز هاد‌ی‌شهر بوده که در سطح شهر اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷