تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۴۳۹۵۶۳
طبق نتایج جدیدترین بررسی‌ها‌، کمتر از 15 درصد آمریکایی‌ها به دموکراسی آمریکایی ایمان دارند و سه چهارم معقتدند که کشورشان وارد مسیر اشتباهی شده است.
۰
plusresetminus
بر اساس آخرین نظرسنجی: 85 در صد مردم آمریکا دموکراسی در این کشور را خیالی می‌دانند
به گزارش بلاغ، مردم آمریکا شدیدا نسبت به کارآمدی دموکراسی در کشورشان دچار تردید شده‌اند. نظرسنجی‌های انجام شده طی روزها و هفته‌های گذشته به وضوح این واقعیت را نشان می‌دهد. در همین راستا‌، طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی «آسوشیتدپرس» و مرکز تحقیقات امور عمومی «نورک»، تنها کمتر از یک ششم (۱۵ درصد) از رأی‌دهندگان آمریکایی معتقدند که دموکراسی آمریکا‌،عملکرد بسیار خوبی دارد و اکثر آنها بر این باور ند که جامعه آمریکا درخصوص ارزش‌های کلیدی، دچار تفرقه و اختلاف شده است.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریباً سه چهارم رأی‌دهندگان ثبت شده آمریکایی معتقدند که کشور آنها در مسیر اشتباهی گام برداشته است. نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز نورک بر اساس گفت‌وگو با یکهزار و ۱۲۱ فرد بزرگسال آمریکایی واجد شرایط رأی دادن از تمامی ایالات آمریکا و منطقه کلمبیا بوده است. به گزارش فارس اکثریت قریب به اتفاق رأی‌دهندگان، ۸۵ درصد، تصریح کردند که جامعه آمریکا درخصوص اکثر ارزش‌های مهم «به شدت دچار اختلاف و تفرقه» است و تنها یک سوم آنها انتظار داشتند که در روزهای آینده اوضاع تاحدودی بهتر شود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که دموکراسی آمریکا به طرز «فوق‌العاده‌ای یا بسیار خوب» است و ۴۹ درصد اعتراف کردند که عملکرد دموکراسی یا خیلی خوب نیست یا اینکه اصلا خوب نیست.

طبق این بررسی‌ها، حامیان «دونالد ترامپ» بیش از طرفداران «جو بایدن» به عملکرد خوب دموکراسی آمریکا اعتقاد داشتند.این نظرسنجی نشان داد که ۷۶ درصد از طرفداران ترامپ معتقد بودند که پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) اختلافات فعلی را بدتر خواهد کرد و ۹۱ درصد از طرفداران بایدن چنین نظری را درباره پیروزی ترامپ داشتند.طبق این گزارش، هیچ‌یک از دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نتوانستند نظر اکثریت رأی‌دهندگان را در زمینه توانمندی‌اشان در متحد کردن کشور آمریکا یا تقویت اصول دموکراتیک جلب کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴