تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۴۳۹۵۶۲
وب‌سایت عبری زبان «تیکون عوام»، که قبلا نام عامل ترور فرمانده شهید حزب‌الله را فاش کرده بود، این بار دست داشتن رژیم صهیونیستی در انفجار اخیر بندر بیروت را بر ملا کرد.
۰
plusresetminus
وب‌سایت عبری‌زبان «تیکون عوام»: انفجار بندر بیروت کار اسرائیل بود

به گزارش بلاغ، وبسایت عبری‌زبان «تیکون عولام» شهریورماه امسال پس از گذشت ۱۲ سال از ترور شهید «عماد مغنیه» فرمانده حزب‌الله لبنان در سوریه، نام

سر دسته عملیات این ترور را فاش کرد. حالا «ریچادر سیلور اشتاین» روزنامه‌نگار آمریکایی و صاحب این وب‌سایت طی گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اظهار داشت: «یک مسئول اسرائیلی اطلاعاتی را برای یکی از همکاران من درباره نقش اسرائیل درانفجار بندر بیروت فاش کرده است.»

به گزارش فارس، سیلور اشتاین ادامه داد، این منبع گفته است که انفجار بندر بیروت تنها بخشی از سلسله حملات اسرائیل به لبنان بود. به گفته وی‌، مقامات تل‌آویو مسئولیت این انفجار را بر عهده نمی‌گیرند، زیرا تمام جهان و جامعه بین‌المللی، اسرائیل را به ارتکاب جنایات ضد بشری متهم خواهند کرد.

اشتاین همچنین درباره همکاری امنیتی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هم گفت، کارشناسان صهیونیست به شکلی مخفیانه به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سفر کرده و بر روی نصب و نگهداری از فن‌آوری‌های اسرائیلی کار می‌کنند، موضوعی که به مقامات اماراتی اجازه می‌دهد بر روی کشورها و طرف‌های مخالف کنترل داشته باشند.

صاحب وب‌سایت عبری زبان قبلا هم گفته بود که «نعوم ایزر» رئیس‌بخش عملیات موساد‌، عملیات ترور مغنیه را بر عهده داشته و این ترور با هماهنگی «سیا» انجام شده است. موساد و سیا پیش‌تر نیز در چندین زمینه از جمله «ترور دانشمندان ایرانی در پرونده هسته‌ای این کشور» همکاری کرده‌اند.

دیدار مقام آمریکایی با سعد حریری
«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک که هفته گذشته به لبنان سفر کرده بود، دیروز با «سعد حریری» رئیس‌جریان المستقبل، دیدار کرد. حریری برای نخست‌وزیری دوباره در لبنان نامزد شده است. دیدار مذکور در پشت درهای بسته انجام شده است. در این دیدار که «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان، نیز حضور داشت، آخرین تحولات داخلی و منطقه‎ای به ویژه نشست هفته گذشته میان تیم لبنانی و صهیونیستی با میانجی‌‌‌گری آمریکا برای حل اختلافات مرزی و نیز روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یک پرسش این‌است که حریری که هنوز نخست‌وزیر نشده، چه حرف‌هایی با شنکر زده است؟ ما از جزئیات بی‌خبریم اما نقطه مشترک این‌ها در مخالفت با جریان مقاومت لبنان برای ما مشهود است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴